۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۲۸۱۷۹۹
از سوی رهبر انقلاب؛

مراسم هفتمین روز ارتحال آیت­الله قرهی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم هفتمین روز ارتحال آیت­الله قرهی(ره) با حضور علما و شخصیت های حوزوی عصر امروز در حسینیه امام خمینی(ره) قم برگزار شد.
آيت الله عبدالعلي قرهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم هفتمین روز ارتحال آیت­الله شیخ عبدالعلی قرهی(ره) عصر امروز از سوی رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

 

این مراسم با حضور علما، فضلا، نماینده بیوت آیات عظام اراکی، تبریزی، سیستانی، فاضل لنکرانی، حکیم، نوری همدانی، مکارم شیرازی، فیاض، مشکینی، شاهرودی، سعیدی و ائمه جمعه قم برگزار شد.

 

 

در این مراسم همچنین آیت الله شاه آبادی و آیت الله مسعودی خمینی نیز حضور داشتند.

 

 

همچنین اعضای دفتر رهبر معظم انقلاب در تهران، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نماینده خبرگان رهبری، شورای عالی مرکز مدیریت حوزه علمیه، فرمانده نیروی انتظامی، استاندار قم، شهردار قم، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، مسؤولان ادارات و نهادهای قم و اقشار مختلف مردم از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

 

 

در این مراسم متن پیام رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت این عالم ربانی و همچنین پیام بیت آیت­الله قرهی(ره) قرائت شد که در آن از تمام کسانی که با پیام و حضور خود احساس همدردی کردند، تشکر و قدردانی شد.

 

در این مراسم حجت­الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد با اشاره به آیه­ای از قرآن کریم اظهار داشت: انسان روزی از قوس صعودی حیات و زندگی به قوس نزولی می­رسد و دانستنی­هایش را فراموش می­رسد؛ خداوند متعال هر نعمتی را که به انسان عطا می­کند، روزی آن را پس می­گیرد و طبیعت انسان را اینطور قرار داده است؛ چراکه دنیا مکان استقرار نیست و دنیا رهگذر انسان و دار حیات و زندگی، آخرت است.

 

وی گفت: شیخ صدوق(ره) در امالی نقل می­کند که هارون در نامه­ای به امام کاظم(ع) گفت مرا پندی کوتاه ده، آن حضرت نیم سطر جواب دادند که اگر ما به آن توجه کنیم، ما را بس است و فرمودند هر چه چشم­های تو می بیند، موعظه است.

 

استاد حوزه علمیه قم درباره ویژگی های اخلاقی و عرفانی آیت­الله قرهی(ره) تصریح کرد: یکی از خصوصیات آیت­الله قرهی(ره) که در وجودشان مکرراً دیده بودم، انعطاف ناپذیری وی در امور بی­جا بود و این انعطاف­ناپذیری نشأت گرفته از ایمان او بود.

 

حجت­الاسلام والمسلمین نظری­منفرد گفت: ویژگی دیگر این عالم، دائم الذکر و خلیق بود و همین­ مسائل برای انسان می­ماند؛ آیت­الله قرهی(ره) امین امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب، آیات عظام و مراجع بود و بزرگان تا وقتی که از شخصی مطمئن نباشند، مسؤولیتی به کسی واگذار نمی­کنند.

 

گفتنی است، آیت الله عبدالعلی قرهی از استادان حوزه علمیه قم و از شاگردان امام خمینی(ره) 23 مردادماه پس از عمری خدمت به مکتب اهل بیت بر اثر بیماری و کهولت سن در گذشت و پیکرش در آرامگاه شیخان قم به خاک سپرده شد./822/پ202/ج

ارسال نظرات