۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۲۸۱۸۰۳
معاون هماهنگ‌کننده سپاه سیدالشهدا تهران:

ارزش و جایگاه مساجد برای مردم تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ معاون هماهنگ‌کننده سپاه سیدالشهدا استان تهران با بیان این‌که ارزش و جایگاه مساجد باید برای مردم تبیین شود، گفت: ما باید به مساجد ادای دین کنیم در قیامت یکی از کسانی که از ما شکایت می‌کند به دلیل خالی گذاشتن آن، مسجد است.
زنگنه

عبدالرضا زنگنه معاون هماهنگ‌کننده سپاه سیدالشهداء استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به علت نام‌گذاری روز جهانی مساجد گفت: 60 سال پیش که مسجدالاقصی به دست رژیم صهیونیست غاصب به آتش کشیده شد، یک روز در تاریخ مسلمانان به نام روز جهانی مساجد نام‌گذاری شد.

 

وی با اشاره به اهداف این نامگذاری افزود: یکی از اهداف این نامگذاری در راستای یادآوری این عمل خصمانه صهیونیست‌ها و دیگری در راستای بزرگداشت ارزش و جایگاه مساجد است.

 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه سیدالشهدا استان تهران عنوان کرد: ارزش و جایگاه مساجد باید برای مردم نهادینه شود در زمان پیامبر(ص) بسیاری از مشورت‌ها یا  اختلافات در مساجد انجام یا برطرف می‌شد.

 

سرهنگ زنگنه افزود: شایسته است که جایگاه مساجد برای عموم مردم و به ویژه برای بسیجیان بیان شود، بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری برای بسیجیان بهترین مکان مسجد است تا در آن به فعالیت‌های فرهنگی و معنوی بپردازند.

 

وی با اشاره به وظیفه روحانیت در جذب جوانان به مساجد گفت: روحانیون بنا بر مطلوب به وظایف خود عمل می‌کنند اما آنچه مقام معظم رهبری از آنها انتظار دارد تلاش بیشتر در مباحث تربیتی و فرهنگی است، علمای دین سنت پیامبر(ص) را با ایجاد جذابیت در مساجد پیاده کنند.

 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه سیدالشهدا استان تهران اظهار داشت: ما باید به مساجد ادای دین کنیم در قیامت یکی از کسانی که از ما شکایت می‌کند به دلیل رها کردن آن مسجد است./807/ت302/ح

ارسال نظرات