۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۹
کد خبر: ۲۸۱۸۲۶
استاد حوزه علمیه تبیین کرد؛

اهمیت جایگاه شهید در اسلام

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان با بیان این که شهادت، موجب بخشیده شدن حق الناس می شود، گفت: اگر شهیدی قبل از شهادتش اراده حق الناس نداشته است ولی حقی از مردم بر گردن او باشد، خداوند در روز قیامت آن قدر از فضلش به آن طلبکار می بخشد تا رضایت او را به دست آورد.
حجت الاسلام سيد هادي محمودي استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید هادی محمودی، استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان، شب گذشته در جمع مردم اصفهان گفت: شهادت، موجب بخشیده شدن حق الناس می شود.

 

وی افزود: شهدا در درگاه الهی آبرومندند و ما باید به واسطه توسل به آن ها، درخواست های خود را با خداوند مطرح کنیم.  

 

حجت الاسلام محمودی با اشاره به روایات معصومان ابراز داشت: هنگامی که نخستین قطره خون شهید بر روی زمین می افتد، تمام گناهانش، حتی حق الناس بخشیده می شود.

 

کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: اگر شهیدی قبل از شهادتش اراده حق الناس نداشته است ولی حقی از مردم بر گردن او باشد، خداوند در روز قیامت آن قدر از فضلش به آن طلبکار می بخشد تا رضایت او را به دست آورد.

 

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که فرمود شهید نظر می کند به وجه الله، افزود: شهید به واسطه نظر داشتن به وجه رب که مصداق آن اهل بیت هستند، دارای مقام بسیار بالایی است.

 

حجت الاسلام محمودی گفت: طبق آیات قرآن شهدا زنده اند و نزد پروردگار روزی می خورند بنابراین می توانند از ما دستگیری کنند.

 

استاد حوزه علمیه اصفهان با اشاره به سخنی از آیت الله جوادی آملی بیان داشت: حیات بعد از مرگ دو گونه است، حیات ظاهری و حیات قلبی، که شهدا دارای حیات قلبی و مردگان صاحب حیات ظاهری اند.

 

وی ابراز داشت: برخی افراد در همین دنیا، از نور الهی برخوردارند دارای حیات قلبی اند و بعضی مسائل را که هر کسی نمی تواند درک کند، درک می کنند.

 

حجت الاسلام محمودی افزود: افرادی که برخی دیگر را به واسطه درخواست کردن از شهدا متحجر می خوانند، به آیات قرآن و روایات اهل بیت، توجه ندارند.

 

وی در پایان با اشاره به روایات معصومان گفت: انسان باید در اوج ناراحتی به قبرستان مراجعه کند تا بداند در پایان مکان او اینجاست و غصه دنیا را نخورد و در اوج خوشحالی نیز به قبرستان مراجعه کند تا در مقابل خداوند گردن کشی نکند./867/پ202/ب4

ارسال نظرات