۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۴
کد خبر: ۲۸۱۸۲۹
کارشناس مسائل مذهبی:

امامزادگان نقش مهمی در انتقال فرهنگ اسلامی دارند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی اولاد رسول خدا(ص) را در زمره بلند مرتبه ترین افراد بشر دانست و گفت: نقش امامزادگان در فرهنگ و عقاید اسلامی تنها منحصر به ارشاد و امید بخشی نمی شود، بلکه آنها همواره مردم را به یاد رسول خدا(ص) و سرچشمه دین قرار می دهند.
امامزادگان نقش مهمی در انتقال فرهنگ اسلامی دارند

حجت الاسلام هادی ممیز، کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، قبول توبه به درگاه الهی را منوط به تحقق تمامی شرایط آن دانست و افزود: خداوند در آیه 25 سوره مبارکه شوری می فرماید «و هُوَ الّذی یَقًبَلُ الّتوبَةَ عَن عِباده» و بر همین اساس قبول توبه از صفات پروردگار شمرده شده است.

 

 

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) تحت عنوان «هرگاه این قدر گناه بکنید که تا آسمان برسد پس توبه کنید و پشیمان شوید خدا توبه شما را قبول می کند» عنوان کرد: تمامی این آیات و روایاتی از این دست بیان گر تقبیح نا امیدی از رحمت الهی و لزوم تسریع در توبه است.

 

 

کارشناس مسائل مذهبی دوری نفس از شیرینی گناه را از شرایط کمال توبه برشمرد و اظهار کرد: هر گناهی که انسان انجام می دهد بخشی از قلب او را تیره و کدر می کند و اگر طاعات و بندگی به اندازه ای باشد که بتواند این ظلمت را بر طرف و قلبی صاف و نورانی به انسان هدیه کند یکی از عالی ترین شرایط توبه محقق شده است.

 

 

حجت الاسلام ممیز انتخاب واسطه و حائلی برای طلب غفران و بخشش را از جمله راه های مقبولیت توبه و قطعیت پذیرش آن برشمرد و گفت: امامزادگان واسطه های بسیار خوبی برای اعلام توبه و پشیمانی به درگاه الهی هستند، زیرا بندگان هر اندازه از گناه و رذائل اخلاق دورتر باشند، قدر و شأن بالاتری به درگاه الهی خواهند داشت.

 

 

وی با اشاره به نقش مؤثر امامزادگان در انتقال فرهنگ اسلامی در طول تاریخ عنوان کرد: فرهنگ اصیل اسلامی، یک فرهنگ امید بخش و ارشاد کننده است یعنی در هر مرحله از ارشاد افراد آنها را به آینده امیدوار می کند و امامزادگان در طول دوران حیات خود همواره نقش ارشادی داشته اند و در دوران پس از حیات خود هم عامل قبول توبه امید بخشی به مؤمنین را داشته اند.

 

 

کارشناس مسائل مذهبی اولاد رسول خدا(ص) را در زمره بلند مرتبه ترین افراد بشر دانست و تأکید کرد: نقش امامزادگان در فرهنگ و عقاید اسلامی تنها منحصر به ارشاد و امید بخشی نمی شود، بلکه آنها همواره مردم را به یاد رسول خدا(ص) و سرچشمه دین می اندازند و از این جهت نقش قابل توجهی در جامعه دارند./868/ت302/ب4

ارسال نظرات