۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۲
کد خبر: ۲۸۱۸۳۳
آیت الله مهدوی:

امام خمینی مصداق بارز «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» بودند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مهدوی حضرت امام(ره) را مصداق بارز و عملی « اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» دانست و گفت: داشتن شوق کارهای سخت را هموار می کند، حضرت ولی عصر(عج) ظهور ندارند اما حضور دارند، کشور صاحب دارد و صاحب الزمان حافظ آن است و در بسیاری از تنگناها دست عنایت الهی دیده می شود.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در جلسه درس اخلاق هفتگی خود با اشاره به داستان حضور شیخ محمد تقی بافقی در مسجد جمکران، گفت: ناقل داستان سید مرتضی حسینی ساعت ساز قمی است که شخص معروف و متدینی هم بوده است.

وی ادامه داد: سید مرتضی نقل می کند که شیخ همواره شب های پنج شنبه به مسجد مقدس جمکران می رفت، شبی بسیار برف آمده بود و نگران شدم که مبادا شیخ امشب هم بخواهد به مسجد برود و در سرما و برف آسیبی متوجه او شود، بعد از گشتن بسیار متوجه شدم با دوستانش رفته و در حالی که خود و خانواده ام اضطراب فراوانی داشتیم به خواب رفتم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: سید مرتضی در خواب حضرت ولی عصر(عج) را می بیند که خطاب به او می فرمایند که «گمان نکنید من از شیخ دورم، تمام وسایل و امکانات لازم را برای آن ها فراهم کرده ام» ، بسیار خوشحال می شود و بعد از بیدار شدن اضطراب او از بین می رود و آرامش می گیرد و به دنبال یکی از دوستان شیخ می رود تا صحت خواب خود را دریابد.

آیت الله مهدوی اظهار داشت: یکباره به یکی از آن ها برخورد می کند و پس از پرس و جو می فهمد که خوابش صحیح بوده و حضرت تمام امکانات را فراهم کرده اند و آن ها هم به راحتی به جمکران رسیده و در آن جا سکونت کرده بودند.

وی ابراز داشت: در رابطه با نگرانی سید مرتضی برای شیخ محمد تقی بافقی، مؤمنین باید نسبت به هم محبت داشته باشند و نسبت به سختی های یکدیگر نگران شوند، حضرت امام(ره) مصداق بارز و عملی " اشداء علی الکفار و رحماء بینهم" ، بودند، هر چند گاهی برخی افرادی که نزدیک ایشان بودند، در واقع از او دور بودند و ایشان را به خوبی نمی شناختند.

نماینده مجلس خبرگان توضیح داد: امام خمینی(ره) با آن همه عظمت در برابر آمریکا و شوروی و مقاومتی که داشتند که انگار ترس برای او مفهومی نداشت، نسبت به مشکلات مؤمنین بسیار حساس بودند و ناراحت می شدند، در زلزله کرمان بسیار شکسته شدند و برای آن که خنده بر لبان یک فرزند شهید ببینند حاضر بودند هر کاری بکنند و گاهی حرکات کودکانه از خود نشان می دادند تا ناراحتی یک کودک مسلمان را به شادی تبدیل کنند.

آیت الله مهدوی بیان داشت: امام زمان(عج) اکنون ظهور ندارند اما همیشه حضور دارند و درک حضور آن حضرت باعث می شود تا از گناهان دور شویم، کشور ایران صاحب دارد و صاحب الزمان(عج) حافظ آن است، رهبر معظم انقلاب مکرر فرموده اند که «من در تنگناها دست عنایت الهی را بارها دیده ام »و امام(ره) هم می فرمودند که «کشور صاحب دارد و صاحب الامر (عج)حافظ آن است».

از خدا بخواهید تا به شما شوق عبادت بدهد/ دستور ندادن باعث می شود تا نزاع بین زن و شوهر به وجود نیاید

وی گفت: در این داستان نکته ای که وجود دارد، لزوم استمرار بر  انجام کارهای نیک است که بین آن فاصله نیندازیم و حتی در شرایط دشوار هم  قطع نکنیم، در حدیث است که کار خیر را حداقل یک سال ادامه دهید و اینکه" الخیر عادت" ، برای آن که کار خوبی مثلاً دائم الوضو بودن برای ما ملکه شود باید ابتدا سختی های آن را بکشیم و بر شیطان غلبه کنیم تا بعدها روحمان به آن عادت کند و ملکه شود.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: شیخ محمد تقی در سفر همراهانی داشت که از جنس خود او بودند، با آن که راه هموار نبود و مسیر سخت بود، "سل عن الرفیق قبل الطریق" ، یعنی قبل از آن که از مسیر سفر سوال کنی ببین چه کسانی با تو همراه می شوند و  آیا از جنس خوت هستند و روحیات شما هماهنگی دارد یا خیر.  

آیت الله مهدوی تصریح کرد: شوق کارهای سخت را هموار می کند، اگر شیخ و یارانش شوق سفر نداشتند هرگز نمی توانستند آن همه سختی را تحمل کنند، حضرت علی(ع) چون شوق عبادت داشتند، هزار رکعت نماز ایشان را خسته نمی کرد، از خدا بخواهید تا به شما شوق عبادت بدهد.

وی با اشاره به این که شیخ در جواب نوجوانی که پرسید آیا نیاز به امکانات دارید، دستور نداد و گفت که شما مخیرید برای ما آماده کنید یا نکنید، گفت: حضرت علی(ع) یک بار هم به حضرت زهرا(س) دستور ندادند، امام(ره) هم بسیاری از کارهای شخصی را تا جایی که می شد خودشان انجام می دادند، به زن و شوهر ها توصیه می کنم که هیچ کاه به یکدیگر دستور ندهید، چراکه خلاف عزت شماست و دستور ندادن باعث می شود تا نزاع بین شما به وجود نیاید. /869/پ202/ج

ارسال نظرات