۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۲۸۱۸۴۲
امام جمعه موقت اصفهان:

روح اصل حقیقت وجودی انسان را تشکیل می دهد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میردامادی با بیان این که اکثر انسان ها عالم برزخ را درک می کنند، گفت: اصل حقیقت وجودی انسان را روح تشکیل می دهد و جسم کالبدی برای روح است.
حجت الاسلام ميردامادي، امام جمعه موقت اصفهان

به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان دیشب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد الغفور سروش گفت: همه اعمال انسان به واسطه روح انجام می شود.

وی با بیان روایات متعدد افزود: مرگ به معنای نابودی جسم بوده و روح انسان زنده است و همه اتفاقات بعد از مرگ را، مشاهده می کند.

حجت الاسلام میردامادی با بیان این که اکثر انسان ها عالم برزخ را درک می کنند، گفت: اصل حقیقت وجودی انسان را روح تشکیل می دهد و جسم کالبدی برای روح است.

امام جمعه موقت اصفهان ابراز داشت: تمام اعمال انسان مثل راه رفتن، شنیدن، خندیدن و امثال این ها به واسطه روح صورت می پذیرد.

وی با اشاره به آیه«و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً» بیان کرد: در این آیه به وضوح به بقای روح انسان بعد ازمرگ، اشاره شده است.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به آیه«النار یعرضون علیها غدوا و عشیا» افزود: برخی افراد در عالم برزخ به واسطه اعمال بدی که در دنیا داشته اند، گرفتارند و هر صبح و عصر جایگاهشان در جهنم، به آن ها نشان داده می شود.

حجت الاسلام میردامادی در پایان با بیان روایات معصومین ابراز داشت: بهشت و جهنم برزخی نیز وجود دارد و انسان با توجه به اعمالش، می تواند در هر کدام از این دو قرار گیرد./867/پ203/ب

ارسال نظرات