۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۲۸۱۸۴۵
همزمان با دهه کرامت؛

کاروان پیاده طلاب زائر حرم رضوی از خراسان شمالی راهی مشهد مقدس شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: کاروان پیاده زائران حرم رضوی متشکل از طلاب و اعضای هیئات مذهبی این استان راهی مشهد مقدس شدند.
کاروان پياده طلاب زائر حرم رضوي

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از اعزام کاروان پیاده طلاب و اعضای هیئات مذهبی بجنورد به مشهد مقدس خبر داد و افزود: این کاروان متشکل از 70 نفر آقا شامل شماری از طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد و اعضای هیأت های مذهبی مرکز خراسان شمالی، عصر دیروز حرکت خود را به سمت مشهد مقدس آغاز کردند.

وی افزود: آیین اعزام این کاروان پیاده با حضور جمعی از مسؤولین استانی و شهرستانی و خدام و متولیان اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: کاروان پیاده طلاب زائر حرم رضوی با پیمودن مسیر 250 کیلومتری حرم مطهر حضرت سیدعباس(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) تا مشهد مقدس و حرم مطهر رضوی، در شب میلاد علی بن موسی الرضا(ع) در مراسم محوری ولادت امام هشتم شیعیان که در حرم مطهر رضوی برگزار می شود، شرکت می کنند.

وی با بیان این که کاروان پیاده طلاب زائر حرم رضوی همه ساله همزمان با دهه کرامت و در آستانه میلاد امام رضا(ع) از بجنورد به مشهد مقدس اعزام می شوند، خاطرنشان کرد: شمار اعضای این کاروان در سال جاری به نسبت پارسال 20 درصد افزایش یافته است.

حجت الاسلام سهرابی در ادامه با اشاره به تمهیدات نهاد اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی به کاروان های پیاده زائران حرم رضوی، اظهار کرد: هدف و رسالت اوقاف و امور خیریه زمینه سازی برای خدمت و فعالیت مردم بوده بر همین اساس نیز خدمت به زائران پیاده حرم مطهر رضوی اقدامی مردمی است که از سوی گروه های خودجوش مردمی با هدایت و نظارت اوقاف صورت می گیرد.

وی با بیان این که کاروان های زائران پیاده حرم مطهر رضوی در مسیر حرکت به سوی مشهد وارد هر شهری که می شوند از سوی مردم آن منطقه به گرمی استقبال می شوند، افزود: البته افزون بر مشارکت های مردمی، نهاد اوقاف و امور خیریه نیز در ایام ولادت و شهادت امام هشتم شیعیان که کاروان های زائران پیاده اقدام به حرکت به سوی حرم رضوی می کنند، در راستای مدیریت و خدمات دهی مطلوب به این زائران در طول سفر، طرح هایی نظیر «قدم های آسمانی تا امام مهربانی» را اجرا می کند.

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: در قالب این طرح با مشارکت مردم و خدام و متولیان امامزاده های واقع در مسیر حرکت کاروان های زائران پیاده، خدماتی از قبیل اسکان، بیمه، بهداشت، دارو، فعالیت روحانی مبلغ و غیره به زائران ارائه می شود.

وی ساماندهی کاروان‌های پیاده، خدمات دهی مطلوب به زائران، اجرای برنامه‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت امامزاده ها و بقاع متبرکه بین راهی به عنوان قطب های فرهنگی کشور را جمله اهداف اجرای این برنامه ها ذکر و اظهار کرد: در قالب طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی ستادهای استقبال از زائران پیاده حرم رضوی تشکیل شده که این ستادها در محل حرم مطهر امامزاده های بین راهی مستقر می شوند و خدمات مختلفی را به زائران ارائه می دهند.

گفتنی است، دهه اول ماه ذی‌العقده که روز نخست آن با ولادت حضرت معصومه(س) و پایان آن نیز با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(ع) همزمان است، به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور و در مسیر اصلی گذر زائران امام هشتم(ع) واقع شده و هر ساله پذیرای بسیاری از زائران حرم مطهر امام رضا(ع) با پای پیاده در مناسبت های مختلف است.

لازم به یادآوری است،پارسال تنها در ایام شهادت امام رضا(ع) حدود 9 هزار زائر پیاده از استان خراسان شمالی در قالب طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی عازم حرم رضوی شدند./9314/ت303/ب 

ارسال نظرات