۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۸۱۸۹۳
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد مطرح کرد؛

جایگاه کمرنگ مساجد در نقشه کلان توسعه کشور

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به جایگاه کمرنگ مسجد در نقشه کلان توسعه کشور، گفت: کشور در حال تدوین برنامه ششم توسعه بوده و ما امیدواریم حق و جایگاه مساجد در این طرح به شایستگی دیده شده و زمینه عمران و آبادی آن فراهم شود.
حجت الاسلام حاج علي اکبري جایگاه کمرنگ مساجد در نقشه کلان توسعه کشور جایگاه کمرنگ مساجد در نقشه کلان توسعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در اجلاس روز جهانی مسجد که صبح امروز در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد با اشاره به نسخه نجات امت اسلامی، گفت: وحدت، بصیرت و مقاومت راه رسیدن به وحدت در امت اسلامی بوده و مساجد بهترین پایگاه برای ایجاد وحدت ایمانی است.

 

وی با اشاره به تلاش های تیم دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: ما از تلاش های جهادگرانه فعالان عرصه دیپلماسی با محوریت رییس جمهور و وزیر امورخارجه در دفاع عالمانه از عزت ملی و رفع تحریم های ظالمانه  تشکر می کنیم.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری، ادامه داد: ایران اسلامی همان‌طور که در مقابل زیاده خواهی های دشمن ایستادگی کرد در برابر توطئه های آنان خواهد ایستاد، ائمه جماعات کشور تا رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی تا آخرین سنگر از مسؤولان حمایت می کنند، دولت و ملت باهم‌دلی و هم زبانی سنگری تازه برای مقاومت برتر در برابر دشمنان خواهند ساخت، امیداریم برجام به فرجامی مصلحت آمیز برای منافع کشور تبدیل شود.


رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه عمران و آبادی مساجد بهترین راه ساخت نظام اسلامی است، اظهار داشت:  آبادی نظام اسلامی با آبادی مساجد تحقق می یابد و امام جماعت نقش اصلی را در این زمینه دارد.

 

وی با اشاره به جایگاه کمرنگ مسجد در نقشه کلان توسعه کشور، تاکید کرد: کشور در حال تدوین برنامه ششم توسعه بوده و ما امیدواریم حق و جایگاه مساجد در این طرح به شایستگی دیده شده و زمینه عمران و آبادی آن فراهم شود.


حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به جایگاه و ارزش روز جهانی مسجد، گفت: روز جهانی مسجد برای اندیشیدن امت اسلامی درباره مسجد و جایگاه ممتاز آن در وحدت امت اسلامی است، باید برای آبادی مساجد تصمیم جدی اتخاذ شود.


رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به جسارت رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، ابراز داشت: متاسفانه جسارت های این رژیم غاصب همچنان ادامه دارد، این جسارت نشان دهنده ارزش و نقش ممتاز مسجد در برابر نظام سلطه جهانی است.


وی ادامه داد: منطقه بزرگ اسلامی امروز حوادث بزرگی را پشت سر گذاشته است، سران تفرقه انداز با برنامه ریزی خود خواهان نفوذ و استقرار استکبار جهانی در میان امت اسلامی هستند.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری با تاکید بر اهمیت وحدت مساجد، تصریح کرد: ما باید با استفاده از این ظرفیت بر وحدت امت اسلامی بیفزاییم، مساجد با همدلی و ارتباط منسجم در تمامی نقاط جهان می‌توانند وحدت مساجد را به جهانیان نشان دهند.

 

وی افزود: در این راه ائمه جماعات خود را برای مبارزه آماده کرده و در برابر توطئه های دشمن می ایستند، ما از مردم مظلوم فلسطین، یمن، بحرین و دیگر کشورها حمایت می کنیم./811/پ202/ب4

ارسال نظرات