۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۸۱۹۱۷
مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا:

زبان شعر راه ترویج آسان و اثرگذار فرهنگ رضوی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا گفت: شعر ترکی آذری در کنار اشعار دیگر زبان ها یکی از ماندگار ترین ظرفیت ها در راستای تحقق مأموریت جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) است.
سيدجوادجعفري، بنياد بين المللي امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سید جواد جعفری، مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا ظهر امروز در دهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری گفت: اگر در این ایام ولادت زمینه حضور در مشهد مقدس و زیارت بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا (ع) فراهم نیست، جلوه هایی از حرم، تابش هایی از زیارت و رشحاتی از فرهنگ رضوی در قالب جشنواره شعر رضوی به همه جا عطر ولایت بخشیده است.


مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) اضافه کرد: نام آذربایجان غربی با جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری به کاروان نورانی جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) گره خورده است، همانند آن که عاشقان به پارچه ای خود را «بندی» پنجره فولاد می کنند.


وی با بیان این که در میان همه هنر ها «شعر» ویژگی بسیار ممتازی دارد، گفت: تبیین و ترویج فرهنگ متعالی رضوی از طریق شعر راحت تر و زیباتر انجام می شود.

 

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) گفت: شعر آذری در کنار شعر دیگر زبان ها یکی از ماندگار ترین ظرفیت هایی در راستای تحقق مأموریت جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است.


 جعفری تصریح کرد: بر اساس ارزیابی دوره های مختلف و جایگاه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) می توان گفت از لحاظ کمی رو به رشد بوده و از لحاظ کیفی با گواه سخن صاحب نظران شاهد جهشی قابل احترام بوده است.


وی با اشاره به فرمایشی از مراجع عظام تقلید، اظهار داشت: «در ساحت بزرگ رضوی هر کاری که انجام شده و هر قدمی که برداشته می شود،  هر قلمی که زده می شود و هر بیتی که سروده می شود، هر کلمه ای که تحریر می شود حتی کارهایی که به ظاهر خرد می آیند، کاری بزرگ در پیشگاه امامی صاحب کرم و خدای کریم است.»


گفتنی است دهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی با حضور پرشور مردم، شعرای داخلی و خارجی و مسؤولان استانی در سالن آمفی تئاتر اداره برق آذربایجان غربی در حال برگزاری است و عصر امروز با تجلیل از شاعران برتر به کار خود پایان می دهد./1301
/پ202/ب

ارسال نظرات