۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۸۱۹۴۹
آیت‌الله خرازی ضروری خواند؛

تبیین ارزش‌های دینی در فضای فرهنگی حاکم/ تبدیل مساجد به کانون ارتباطات امن فرهنگی

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت ارتباط مستمر مردم با مساجد و ضرورت تبیین ارزش‌های دینی در فضای فرهنگی حاکم، گفت: متولیان فرهنگی مساجد باید بستر ارتباط بدون هزینه با مسؤولان و متخصصان متدین را برای مردم فراهم کنند.
آيت الله محسن خرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محسن خرازی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در محل مسجد حضرت معصومه (س) با بیان اینکه نباید فعالیت‌های فرهنگی در مساجد مانع از اعمال عبادی مردم باشد، گفت: با توجه به فضای فرهنگی حاکم باید مسؤولان مساجد و کانون‌های مرتبط با مساجد در تقویت و تبیین ارزش‌های دینی همواره مجاهدت کنند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت ارتباط مستمر مردم با مساجد، تصریح کرد: باید مدیران و متولیان فرهنگ در مساجد جذب مردم را محور فعالیت‌های فرهنگی خود قرار دهند.
 
وی با اشاره به اهمیت درک متقابل در مساجد، گفت: امور فرهنگی در مساجد باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که این درک متقابل بین مخاطب و متولیان فرهنگی در مساجد به وجود آید.
 
وی ادامه داد: متولیان فرهنگی مساجد باید در رشته‌های متعدد افراد خیّر را شناسایی کرده و از این راه بتوانند محرومان و مستضعفین را در اداره امور روزمره آنان کمک‌رسانی کنند.
 
آیت‌الله خرازی با اشاره به اهمیت و لزوم ارتباط مردمی در مساجد با مسؤولان و متخصصان، گفت: مدیران و متولیان فرهنگی در مساجد باید متخصصان متدین که برای اعمال عبادی به مسجد مراجعه می‌کنند را شناسایی و زمینه ارتباط بدون هزینه مردم متدین را با آنان فراهم سازند.
 
وی با بیان اینکه ارتباط فرهنگی گام اول و بستر یک فعالیت خوب فرهنگی است، عنوان کرد: ارتباط فرهنگی باید منجر به فعالیت‌های فرهنگی معرفت افزا باشد تا بتواند مبانی اسلامی را خوب ترویج کند./921/پ202/ی
ارسال نظرات