۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۸۱۹۷۸
آزاده جنگ تحمیلی:

گسترش فرهنگ ایثار و شهادت همت مسؤولان را می‌طلبد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مراکز تبلیغی، شبکه‌های اجتماعی و صدا و سیما در راستای فرهنگ‌سازی ایثار و شهادت، گفت: گسترش فرهنگ ایثار و شهادت همت مسؤولان را می‌طلبد.
دوران اسارت

حجت الاسلام غلامرضا مهربان آزاده جنگ تحمیلی و استاد حوزه علمیه قم در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تاکید بر گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: فرهنگ ایثار و شهادت برای تبدیل شدن به فرهنگ عمومی جامعه باید در بین مردم و نهادها عملیاتی فرهنگ‌سازی شود.


استاد حوزه علمیه قم استفاده از ظرفیت‌های مراکز تبلیغی، شبکه‌های اجتماعی و صدا و سیما را در راستای فرهنگ سازی ایثار و شهادت ضروری خواند و افزود: ابزارهای گوناگونی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجود است، تا حدودی نوشته‌ها و خاطرات رزمندگان در قالب کتاب فرهنگ ایثار و شهادت را به جامعه بویژه جوانان منتقل کرده است اما از همه ظرفیت‌ها باید در مسیر ترویج این فرهنگ استفاده کرد.


حجت الاسلام مهربان به ضرورت استفاده از هنر در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در بین کودکان و نسل‌های آینده اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه باید با استفاده از ادبیات کودکانه در قالب برنامه‌های کودک و نوجوان نسل‌های آینده را با فرهنگ ایثارو شهادت آشنا کرد.


وی با بیان این‌که گسترش فرهنگ ایثار و شهادت همت مسؤولان را می‌طلبد، تصریح کرد: جلوهای عملی ایثار باید در بین مسؤولان دیده شود تا در عموم جامعه اثر گذاشته و گسترش یابد، رهبر معظم انقلاب بر ضرورت فرهنگ‌سازی ایثار و شهادت تاکید کردند.


این آزاده جنگ تحمیلی در پایان با تجلیل از مجاهدت‌های آزادگان خاطرنشان کرد: در بین اسراء مقاومت یک ارزش واقعی به شمار می‌رود، این آزادگان سر افراز با امکانات کم در بدترین شرایط بهترین استفاده را می‌کردند و این الگویی مناسبی است که باید به ان پرداخته شود./978/ت302/ی

ارسال نظرات