۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۲۸۱۹۹۶
نماینده مردم تبریز در مجلس:

هیچ جریانی نمی تواند در بررسی برجام فشار وارد کند

خبرگزاری رسا ـ سعیدی با تأکید بر این‌که تمامی توصیه‌ها و دغدغه‌های رهبر انقلاب در جریان بررسی برجام مورد توجه نمایندگان مجلس خواهد بود، گفت: هیچ جریان، گروه و جناحی نمی تواند در بررسی برجام بر مجلس فشار وارد کند.
محمداسماعيل سعيدي، منتخب مردم تبريز در انتخابات نهم مجلس

محمداسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص روند بررسی جمع‌بندی مذاکرات هسته ای ایران با غرب اظهار داشت: مجلس بر اساس اختیارات قانونی خود در مسأله بررسی برجام ورود کرده است.


وی با بیان این‌که تشکیل کمیسیون ویژه برای بررسی برجام در مجلس به معنای بی‌تفاوتی دیگر نمایندگان غیرعضو در بررسی محتوای جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب نیست، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است؛ هیچ جریان، گروه و جناحی نمی تواند در بررسی برجام بر مجلس فشار وارد کند.


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق قانون اساسی توافق نامه های بین المللی باید در مجلس شورای اسلامی طرح و بررسی شده و سپس در صورت تصویب امضا شده و اجرایی شوند، اما جریانی که سعی دارد قانون را نادیده گرفته و مجلس را دور بزند.


سعیدی تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با جریانی که به دنبال اجرای مفاد توافق نامه قبل از تصویب آن در مجلس است، مقابله می کنند و  قطعا نظر مقام معظم رهبری بر این است که قانون مراعات شود و نباید مجلس، که عصاره ملت است؛ به هر نحوی دور زده شود.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر این‌که مطالبه امروز رهبری از مجلس دقت و ریزبینی نمایندگان بر متن برجام است، گفت: نباید اجازه داد همین توافق‌نامه زمینه را برای نفوذ دشمن در کشور فراهم کند، چراکه تلاش های دشمن برای سوء استفاده از توافق هسته ای کاملا مشهود است.


وی با تأکید بر این‌که موضوع بررسی برجام باید از به لحاظ قانونی و به دور از هیجان و احساسات کاذب در کشور و به وسیله مجلس پیگیری شود، گفت: بررسی و تصمیم گیری نهایی بر عهده مجلس و شورای امنیت ملی است، بنابراین نباید فضای کشور به گونه‌ای ترسیم شود که توافق صورت گرفته است./935/ت302/ش

ارسال نظرات