۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۸۱۹۹۷
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان:

اختلافات مذهبی کم هزینه ترین حربه دشمن برای سلطه بر منطقه است

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام موسوی با بیان این‌که اختلافات موجود در منطقه یک برنامه سیاسی است، گفت: ایجاد اختلافات توسط دشمنان در منطقه آسانترین راه ممکن برای تسلط بر کشور های منطقه است.
حجت الاسلام والمسلمين واعظ موسوي

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که اختلافات موجود در منطقه یک برنامه سیاسی است، گفت: ایجاد اختلافات توسط دشمنان در منطقه آسانترین راه ممکن برای تسلط بر کشور های منطقه است.

 

وی استراتژی استکبار جهانی را ایجاد اختلافات و جنگ مذهبی در منطقه دانست و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیر خود با اشاره به این اختلافات در منطقه آن ها را سیاسی خواندند، در حقیقت اختلافات مذهبی بی جا و تبلیغ رسانه‌ای دشمن است.

 

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان هدف این اختلاف افکنی را رسیدن به آمال و آرزو های بی منطق غرب دانست و تأکید کرد: چنین اختلاف افکنی هایی در حقیقت ایجاد یک جریانی برای رد گم کنی و ایجاد ضعف در قوای اسلامی به دست آن ها است.

 

وی ادامه داد: چنین حرکت هایی از سوی استکبار، عامل تحلیل قوای کشورهای اسلامی، تجزیه آن ها به کشورهای کوچک و از میان بردن امنیت منطقه برای ایجاد حاشیه‌ای امن برای رژیم صهیونیستی با کمترین هزینه مالی و جانی است.

 

این مدرس درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: ایجاد اختلافات شیعه و سنی یک برنامه سیاسی پیر استعمار انگلستان و آمریکا است؛ سیاست تفرقه افکنی یک سیاست قدیمی کشور انگلستان برای حکومت بر ملت ها است.

 

وی با اشاره به وظایف فرهیختگان و علما خاطرنشان کرد: اجتماع مسلمانان در زیر سایه آموزه های قرآنی بر عهده فرهیختگان و علما جامعه است، مراجعه به قرآن و تمسک به حبل الهی بهترین شیوه ایجاد وحدت در میان امت است.

 

حجت الاسلام واعظ موسوی با بیان این‌که ثمره اختلافات چیزی جزء تحلیل قوای کشور های اسلامی و تقویت کشور های استعماری نیست، گفت: در ایجاد وحدت در میان امت و از میان بردن کشمکش بزرگترین وظیفه علما و روحانیت است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است آگاهی و بصیرت میان امت مسلمان افزایش یابد تا دشمن از اختلافات مذهبی در جهت پیشبرد اهداف شوم خود سوء استفاده نکند./854/ت302/ش

ارسال نظرات