۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۸۲۰۰۷
آیت‌الله ایمانی:

مسؤولان در برابر خداوند و مردم پاسخگو هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: تمام مسؤولان در جایگاه‌های مختلفی که مسؤولیت دارند باید در برابر خدا و مردم پاسخگو باشند.
آيت الله اسد الله ايماني، امام جمعه شيراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 29 مرداد در جلسه شورای اداری استان فارس که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ(ع) برگزار شد، گفت:‌ تمام مسؤولان در جایگاه‌های مختلفی که مسؤولیت دارند باید در برابر خدا و مردم پاسخگو باشند و این مسؤولیت‌ها امانتی است که به ما سپرده شده است و طبیعی است که فردای قیامت از این امانت سراغ می‌گیرند.

وی افزود: کسی که از ما سؤال می‌کند هم قاضی و هم قاضی است و هم می‌داند و حکم می‌دهد که حکمش لازم‌الاجراست بنابراین از این وقتی‌که در اختیار ماست باید بهره ببریم برای روز قیامت تا سرمایه‌ای داشته باشیم.

آیت‌الله ایمانی در ادامه با اشاره به گستردگی استان فارس و تنوع نیازمندی‌های آن عنوان کرد: باید برای آب و کشاورزی استان فارس فکری کرد چه بخواهیم و چه نخواهیم حدود 40 درصد از مردم استان وابسته به کشاورزی هستند و عمده دشت‌های استان از خط قرمز عبور کرده‌اند.

امام‌جمعه شیراز با تأکید بر اینکه دگرگونی در امر کشاورزی ضروری است، گفت: باید فکری برای آب کشاورزی استان کرد و از استان‌های هم‌جوار یا راه‌های دیگری کمک گرفت. در همین راستا سطح بیکاری واقعی در فارس فراتر از آمارهای موجود است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ(ع) اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب این حرم را کانون توجه مردم اعلام کردند و مسؤولان را در سفر مبارک خودشان به این استان، به این مسئله توجه دادند که از همه بودجه‌ها و امتیازات برای راه‌اندازی و رفع نیازمندی‌های این حرم‌ها استفاده کنند.

آیت‌الله ایمانی با تأکید بر اینکه این حرم هم باید کانون توجه باشد و هم باید اعتبارات مختلف به این سمت هدایت شود، گفت: در سال 1388، طرح توسعه 57 هکتاری به مصوب شورای شهرسازی آن زمان رسید و 57 هکتار به‌عنوان مجموعه سه حرم مطهر شیراز دیده شده است و مشاورانی نیز برای این طرح منصوب شده است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طرح تفصیلی و پیاده کردن این طرح با تغییر دولت‌ها دچار مشکلاتی شده است، گفت: امروز مردم بر اساس رهنمودهای رهبری و باورهای دینی و عشق و ارادت انسان به اهل‌بیت(ع) دل‌هایشان در گرو این خانواده است و به مزار و بقعه و مرقد اینان حضور پیدا کرده و آرامش خود را در اینجا می‌یابند، لذا باید راهی برای آمدن این‌ها به حرم فراهم شود./919/پ202/ج

ارسال نظرات