۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۲۸۲۰۱۴
امام جمعه شهرضا:

شفاف سازی مصارف موقوفات اعتماد مردم را به دنبال دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرضا با بیان این که شفاف سازی مصارف موقوفات اعتماد مردم را به دنبال دارد، گفت: همواره باید در جهت صیانت از دستاوردهای امامزادگان معظم از نظرات فرهیختگان و علما استفاده شود تا این نهضت همواره پابرجا باشد.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی امام جمعه شهرضا، گفت: در مکتب تشیع زیارت قبور امامزدگان و علمای بزرگ بسیار سفارش شده است و دارای ثواب بسیار نیز می باشد.



وی در ادامه تصریح کرد: وجود آرامگاه های با برکت امامزادگان و همچنین قبور علمای بزرگ دین اسلام و مکتب تشیع در کشور عزیزمان ایران سند بزرگ این واقعیت است که مکتب شیعه ماندگار است.



امام جمعه شهرضا در ادامه افزود: بر خلاف اعتقادات وهابیون شیعیان با تمسک جستن به اهل بیت(ع) و ادامه راه این بزرگواران توانسته اند که در راه سعادت بشری و کمال گام بردارند.



حجت الاسلام یعقوبی در ادامه خاطر نشان کرد: امامزادگان جلیل القدر و واجب التعظیم سند ماندگار و گویای مکتب تشیع هستند و برما این وظیفه است که در راه حفظ این اسناد مهم و معتبر بکوشیم و همچنین امانت دار خوبی باشیم از این اسناد تا بتوانیم به نحو شایسته و بایسته دستاوردهای این بزرگواران را به آیندگان منتقل نماییم.



وی در ادامه عنوان کرد: استان اصفهان همیشه در مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی در کشور پیشرو بوده است که این در اثر حضور مردم مؤمن و ولایت مدار استان اصفهان در جوار امامزادگان واجب التعظیم و بقاع متبرکه استان بوده است که حضور در جوار این بزرگان باعث بوجود آمدن روحیه نشاط معنوی در بین مردم و جامعه می شود که این موضوع تأثیر زیادی در مورد پیشرفت های عدیده استان اصفهان داشته است.



امام جمعه شهرضا در ادامه گفت: همچنین باید این نکته را نیز مد نظر داشت که اجرای برنامه های فرهنگی، مذهبی در جوار حرمین امامزادگان عظیم الشأن مردم را در جهت حرکت به سمت زندگی به سبک اسلامی و همچنین مکتب تشیع تأثیر بسیار زیادی داشته است که شاهد آن نیز قبور مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس می باشد که این نیز سند زرین دیگری به شمار می رود که این از ماندگاری و موفقیت مکتب تشیع در جامعه و کشور ایران اسلامی ما حکایت دارد که این موضوع به خاطر حب و دوستی اهل بیت(ع) است که در دل و قلب شیعیان جای دارد.



حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: این ماندگاری به دلیل این است که این امامزادگان عظیم الشأن کرامات بی شماری دارند و بدین لحاظ همیشه توسط مردم قبورشان حفظ و نگهداری شده است که این یک حرکت خود جوش و اجتماعی است که از درون مردم برخاسته می شود و در راستای اعتقادات مذهبی مردم می باشد در همین راستا نیز مقام معظم رهبری نیز همیشه تأکید داشته اند که همواره این امور به دست مردم باشد و هیچگاه دولتی نشود تا دچار آسیب نشود.



وی در ادامه افزود: همواره باید در جهت صیانت از دستاوردهای امامزادگان معظم و علمای پیشین و همچنین برای استمرار این راه از نظرات فرهیختگان و علما نیز در این راستا استفاده شود تا این نهضت همواره پابرجا باشد.



امام جمعه شهرضا در ادامه افزود: در این جا از سازمان اوقاف و امور خیریه می خواهم تا جهت اعتماد سازی بیشتر مردم در مورد جمع آوری و نحوه مصارف نذورات مردمی بیشتر از گذشته شفاف سازی صورت بگیرد.

 


حجت الاسلام یعقوبی در پایان بیان کرد: از کلیه مسؤولین، پرسنل و کارکنان سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین از کلیه اعضای هیأت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه و خادمان زحمت کش این مکان های مقدس تشکر و قدر دانی می کنم./939/د101/ب4

ارسال نظرات