۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۸۲۰۲۰
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

دولت به همه اقشار جامعه توجه کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: دولت باید به همه اقشار و طبقات مردم توجه کرده و در مسیر حل مشکلات و معضلات آنان قدم بردارد.
جلسه شوراي اداري آذربايجان غربي با حضور وزير کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در شورای اداری آذربایجان غربی که با حضور وزیر کشور در استانداری این استان برگزار شد، اظهار داشت: همه مسؤولان از فرمایشات امام علی(ع) تبعیت کرده و نامه ایشان را به مالک اشتر بازخوانی کنند.

 

 

وی ادامه داد: یک مدیر و مسؤول در کارها باید میانه رو بوده و همواره مراقب آبرو و حیثیت اشخاص باشد و از پرده دری و ریختن آبروی افراد بپرهیزد.

 

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: باید انسان های مؤمن بر سر کار آیند و دولت به همه اقشار و طبقات مردم توجه کرده و در مسیر حل مشکلات و معضلات آنان قدم بردارد.

 

 

وی آذربایجان غربی را استانی خاص عنوان و اضافه کرد: در این استان قومیت های مختلفی با فرق و مذاهب مختلف در کنار هم با صلح و امنیت و آرامش زندگی می کنند اما دولت باید برای حفظ این فرهنگ و آرامش هزینه کرده و نیاز نهادهای فرهنگی را تأمین کند.

 

 

دولت برای ساماندهی امور روحانیت اهل سنت آذربایجان غربی بودجه اختصاص دهد

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره واگذار کردن مسؤولیت ساماندهی امور روحانیت اهل سنت آذربایجان غربی به این استان، گفت: پس از جدا شدن مدیریت و ساماندهی امور روحانیت اهل سنت از کردستان، هیچ اعتبار و بودجه ای از سوی دولت برای انجام این وظیفه در اختیار استان قرار نگرفته است و لازم است که در این باره چاره اندیشی شود.

 

 

وی تلاش برای بهبود وضع معیشتی مردم استان راخواستار شد و اظهار کرد: معیشت مردم مسأله مهمی است، مرزهای ما محل صادرات و واردات کالا است اما از این مسأله سودی عاید مردم این استان نمی شود و مردم ما وضعیت معیشتی ضعیفی دارند.

 

 

امام جمعه ارومیه برخورد با مسأله قاچاق کالا و مواد مخدر را لازم و ضروری دانست و گفت: باید بودجه بیشتری در اختیار مرزداران و نیروی انتظامی قرار گیرد تا بهتر به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند.

 

 

وی در پایان به لزوم سرمایه گذاری در زمینه تقویت حوزه های علمیه اشاره و اضافه کرد: حوزه های علمیه، روحانیت اهل سنت و تشییع نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارند، چرا که حوزه های علمیه باید از اساس محکمی برخوردار شوند تا بتوانند نیروهایی مؤمن و متدین برای کشور تربیت کنند.

 

 

در ادامه جلسه، نادر صفرزاده، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی به تشریح برخی اقدامات، فعالیتها و سیاست های دولت در استان پرداخت.

 

 

هچنین در این جلسه، تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مسائل، مشکلات و مطالبات مردم استان از مسؤولان دولتی را مطرح کردند./936/پ202/ب4

ارسال نظرات