۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۸۲۰۲۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، مطرح کرد؛

تلاش دشمن برای شبهه افکنی در جوامع اسلامی از طریق شبکه های اجتماعی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به تلاش دشمنان برای شبهه افکنی در جوامع اسلامی از طریق شبکه های اجتماعی، گفت : وارونه سازی ارزش ها و ایجاد شبهات در دین و مسایل اعتقادی از طریق فضای مجازی از اهداف دشمنان است.
حجت الاسلام مهدي ستوده، مدير کل تبليغات اسلامي اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، عصر امروز در همایش پیشگیری از خشونت و راهکارهای درست آن در اردبیل، خاطرنشان کرد: امروز فضای مجازی رقیب جدی برنامه های فیزیکی شده است، به گونه‌ای که در هر دقیقه هزاران مطلب در فضای مجازی رد و بدل می شود.

 

وی افزود: استفاده مردم از فضای مجازی روز به روز در حال گسترش است و آموزش سواد رسانه ای و راهکارهای بهره گیری مناسب از فضای مجازی در دنیای امروز از ضروریات می باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، یادآور شد: با وجود هجمه های شدید دشمنان بر علیه ادیان الهی و به خصوص دین مبین اسلام در شبکه های اجتماعی و تبلیغ دین هراسی در این شبکه ها اما همین شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در صورت بهره گیری مناسب می تواند محلی برای نشان دادن برجستگی های دین اسلام و نشان دادن زیبایی های آن در جهان شود.

 

حجت اسلام ستوده، بیان داشت: در شرایطی که همه کشورها در حوزه ارتباطات و رسانه به سرعت در حال تحول و رشد هستند، نباید از قافله عقب بمانیم، چراکه عده‌ای تلاش می‌کنند تا با وارد کردن شبهه و وارونه نشان دادن ارزش‌ها به مطامع خود برسند.

 

وی با اشاره به فعالیت های برخی کروهک ها درکشورهای منطقه و تلاش برای تضعیف دین مبین اسلام، گفت : کشورهای اسلامی امروز به واسطه برخی تحرکات جامعه غرب به ویژه تلاش برای راه‌اندازی گروه‌هایی همچون داعش سعی بر تخریب ارزش‌ها و حاکمیت دینی است که قطعا این توطئه‌ها ثمربخش نخواهد بود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی اردبیل به هجمه سنگین علیه بانوان در فضای مجازی اشاره کرد و یادآور شد: عده‌ای با طرح دیدگاه‌های فمینیستی و نگاه تحقیرآمیز و ابزاری به بانوان سعی در شکستن شان و منزلت آنها دارند به طوری که در قالب 230 شبکه صهیونیستی، 92 شبکه اقتصادی و 230 شبکه کودک عرصه برای وارد کردن شبهات دینی و اعتقادی بیشتر فراهم شده است.

 

حجت الاسلام ستوده با بیان اینکه افرادی همچون سروش که به مرز مرتد بودن رسیده‌اند سعی‌ در خدشه وارد کردن بر اساس توحید و حقیقت وجود خدای لایزال دارند، تصریح کرد: عده‌ای با تطبیق زمان با علم و دین سعی می‌کنند مقاصدشان را دنبال کنند که همین نگرش‌ها سبب شده است تا مسیحیت در دو ساعت حضور در کلیسا آن هم در طول هفته خلاصه شود.

 

وی به شرایط تشکیل 4 میلیون پرونده قضایی در طول سال در کشور اشاره کرد و گفت: بیش از یک میلیون پرونده شامل جرایم مرتبط با خشونت است./937/پ202/ب

ارسال نظرات