۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۸۲۰۲۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

مسجد بهترین سنگر برای خنثی سازی تهاجم فرهنگی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مسجد نقش محوری در انقلاب اسلامی دارد، گفت: امروز نیز باید در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان از مساجد به عنوان سنگری مهم و اساسی بهره گیری کنیم.
رييس اداره تبليغات اسلامي نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام علی آزادیان، رییس اداره تبلیغات اسلامی نور امروز در نشست خبری به مناسبت روز جهانی مسجد با بیان این که هدف از آفرینش انسان در راستای رسیدن به تعالی و کمال است، گفت: انسانی که در راه عبادت و بندگی خداوند متعال گام بردارد می تواند به کمال و سعادت دست پیدا کند.

 

وی با بیان این که بهره گیری از ظرفیت های مسجد خنثی کننده تهاجم فرهنگی دشمنان است، بیان داشت: مسجد به عنوان مکانی ارزشمند و گرانقدر دارای ابعاد معنوی و کمالی است که هیچ مکان دیگری از چنین ویژگی مهمی برخوردار نیست.

 

حجت الاسلام آزادیان با تاکید بر این که حضور در مساجد ثمرات و برکات بسیاری برای انسان دارد، تصریح کرد: حضور در مساجد و بهره گیری از برنامه های آن با هدف معنوی، نزدیک شدن به حضرت حق، خواندن نماز و ذکر خداوند است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نور با اشاره به این که مسجد مکانی ارزشمند برای آرامش بخشی انسان است، خاطرنشان کرد: انسان با این هدف به مسجد می رود تا بتواند در محیطی قرار گیرد که به دور از مشکلات زندگی به راز و نیاز با معبود خود بپردازد تا به تقرب الی الله برسد.

 

وی تصریح کرد: دوستی بر پایه اهداف معنوی از دیگر فواید ارزشمند حضور در مساجد است که انسان با حضور در این مکان ارزشمند احساس آرامش می کند و روح تلاش و تکاپو در او فعال می شود.

 

حجت الاسلام آزادیان با بیان این که حضور در مساجد آثار و فواید اجتماعی بسیاری دارد، گفت: انسانی که به مسجد می رود آرامش خاصی در او ایجاد می شود که با حالت شادابی و طرواتی خاص به عبادت و راز و نیاز با حضرت حق می پردازد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نور با اشاره به این که حضور در مساجد زمینه انس و دوستی را فراهم می کند که قلب های انسان ها به هم گره می خورد، گفت: انسان باید تلاش کند تا از این مکان معنوی و ارزشمند استفاده کرده و زمینه حضور بیش از پیش خود در آن را فراهم کند.

 

وی با تاکید بر این که انسانی که به مسجد می رود مورد سلام و درود فرشتگان قرار می گیرد، گفت: تلاش های ارزشمندی باید صورت گیرد تا از کارکردهای و ظرفیت های ارزشمند مساجد به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است استفاده شود.

 

وی تقویت معرفت دینی و آشنایی با حقیقت معارف ناب اسلامی را یکی از مهم ترین کارکردهای مساجد وظایف برشمرد و گفت: کانون های مساجد باید زمینه تقویت معارف دینی در جامعه را فراهم کند.

 

حجت الاسلام آزادیان ادامه داد: مسجد تنها مکانی است که در آن بویی از گناه و ناپاکی وجود ندارد و از ارزش و جایگاه بسیار گرانقدری برخوردار است که همه انسان ها با طهارت و پاکی در آن حضور پیدا می کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نقش مساجد در تبیین و گسترش حقایق ناب انقلاب اسلامی بسیار پر رنگ بوده است، افزود: مهم ترین حوادث جهان اسلام همواره از طریق مساجد در جامعه منتشر می شده است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نور با بیان این که مساجد در طول انقلاب اسلامی همواره به عنوان مکانی اثرگذار و مهم بوده است که امروز نیز ظرفیت های ارزشمندی در آن قرار دارد، گفت: در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این مکان ارزشمند نقش ارزشمند و گرانقدری ایفا کرده است.

 

وی با اشاره به این که مسجد نقش محوری در انقلاب اسلامی دارد، بیان داشت: امروز نیز باید در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان از مساجد به عنوان سنگری مهم و اساسی بهره گیری کنیم تا بتوانیم ارزش ها و معارف والای دینی را بیش از پیش در جامعه ترویج دهیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات