۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۲۸۲۰۴۳
وزیر کشور:

در برخی مواضع کوتاه آمدیم تا مذاکرات به نتیجه برسد

خبرگزاری رسا ـ وزیر کشور در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی تاکید کرد که در برخی از مواضع خود به دلیل این که مذاکرات به نتیجه برسد کوتاه آمدیم.
وزيرکشور در جلسه شوراي اداري آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی با اشاره به برجام، اظهار داشت: وحدت و همدلی ملت ایران و هدایت های هوشیارانه مقام معظم رهبری سبب استقامت تیم مذاکره کننده در این دوره طولانی مدت شد.

 

وی با بیان اینکه در مذاکرات ما در مسائلی مجبور به عقب نشینی شدیم، افزود: در برخی از موضع های خود مجبور به کوتاه آمدن شدیم تا این مذاکرات به نتیجه رسید و حق استفاده ایران از انرژی هسته ای مسلم شد.

 

رحمانی فضلی اظهار کرد: پس از انعقاد مفاد برجام در جایگاهی ایستاده ایم که می توان گفت وارد مقطع جدیدی شده ایم و لذا اتفاقات پس از این مقطع مهم است.

 

اقتصاد اصلی ترین مسأله هر کشور است

وزیر کشور اقتصاد را اصلی ترین مسأله هر کشور عنوان و اضافه کرد: ما باید با اعتقاد قلبی و ایمانی راسخ به اقتصاد مقاومتی که از اصلی ترین مطالبات مقام معظم رهبری از دولت است چنگ زنیم که البته تحقق آن نیازمند برنامه ریزی و کوشش است.

 

وی اقتصاد مقاومتی را عامل تقویت قدرت و اقتدار ملی عنوان کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه کشور اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته و پایه گذاری شد، مردم محور اصلی اقتصاد مقاومتی هستند و لازم است فرهنگ سرمایه گذاری آموزش داده شود و مردم میزان و نوع مصرف خود را به درستی مدیریت کنند.

 

رحمانی فضلی نظام مالی کشور را مربوط به دهه های 40 و 50 دانست و ادامه داد: نظام کلان برنامه ریزی ما اشتباه است، باید به سمت منطقه ای شدن حرکت کنیم، نظام بانکی، پولی، مالیاتی و گمرکی ما نیازمند تغییراند.

 

وزیر کشور به نقش محوری ایران در منطقه اشاره و عنوان کرد: در منطقه کشور ما نقش تعیین کننده دارد اما باید این نقش را تقویت کرده و به عنوان حامی مظلومان منطقه به کار خود ادامه دهیم.

 

وی تقویت روابط بین المللی را ضروری عنوان کرد و گفت: با حفظ اتحاد و انسجام و امنیت باید روابط بین المللی را تقویت کنیم.

 

وزیر کشور به پایبندی به اصول اولیه نظام اسلامی تاکید کرد و افزود: نظام ما بر اساس اعتقادات دینی پایه ریزی شده است و اگر این اعتقادات دینی ضربه ببیند، امنیت ما مختل می شود، چراکه روحیه ایثار و مقاومت و دفاع از کشور از تعلیمات دینی مان اتخاذ شده است.

 

وی گفت: آنچه ما و سبک زندگی ما را از غرب جدا می کند، اعتقادات دینی است، لذا لازم است مردم مومن و دین دار برای تقویت و یاری دین خدا تلاش کنند.

 

رحمانی فضلی ولایت فقیه را عنصر اصلی نظام اسلامی دانست و گفت: بدون ولی فقیه امکان تشخیص مسیر درست از غلط میسر نیست و مقام معظم رهبری عامل انسجام و وحدت ملت در کنار اعتقادات دینی است.

 

وی به نقش مردم در حفظ نظام اشاره و اعلام کرد: مردم پایه سوم حفظ نظام هستند، اگر مردم را به صورت واقعی دوست نداشته و آنان را ابزار سیاسی و برگه های رای تصور کنیم، مهر و محبت به نظام و مسؤولان از دل مردم می رود.

 

وزیر کشور عمل مردم را جلوه عمل و رفتار دولتمردان خواند و گفت: اگر دولت فاسد باشد، کشور را فساد فرا می گیرد، چون یک دولت فاسد نمی تواند مردم خود را از ارتکاب مفاسد نهی کند و اگر ما به عنوان والیان مردم اهل خلاف باشیم باید به مردم حق دهیم که درست عمل نکنند.

 

وی اعتقاد به قیامت را عامل دقت در عمل عنوان و تصریح کرد: فرد معتقد به روز جزا باید آرام و قرار نداشته و به فکر اصلاح امور و جوابگویی در روز قیامت باشد.

 

رحمانی فضلی در پایان گفت: توسعه کشور با اصلاح اخلاقیات، تقویت درستکاری و ایمان محقق می شود و اگر نگاه ها به زندگی معنوی باشند حتما پیشرفت و ترقی حاصل می شود./936/پ202/ج

ارسال نظرات