۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۲۸۲۰۶۵
پژوهشگر عرصه دفاع مقدس:

دفاع مقدس بایستی به صورت تخصصی در دانشگاه‌ها تدریس شود

خبرگزاری رسا ـ مدرس و پژوهشگر دفاع مقدس با بیان این‌که در بیان ویژگی‌های علمی و تخصصی جنگ کم‌کاری‌هایی صورت گرفته است، گفت: دفاع مقدس بایستی به صورت تخصصی در دانشگاه‌ها تدریس شود.
مهدي اميني، مدرس و پژوهشگر دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی امینی، مدرس و پژوهشگر دفاع مقدس عصر پنج شنبه 29 مرداد ماه در مراسم نخستین روایتگران دفاع مقدس که در فرهنسگرای اخلاق برگزار شد، با بیان اینکه روایتگری را از سال ۸۱ و در سن ۱۶ سالگی آغاز کرده است، اظهار کرد: در سال ۸۰ با کاروانی در مناطق عملیاتی حاضر شدم و به علت عدم حضور راوی در این کاروان، از مناطق و عملیات‌ها برای نوجوانان این گروه گفتم، استقبال جوانان حاضر از صحبت‌های من در این کاروان باعث شد تا اطلاعات پیرامون دفاع مقدس خود را افزایش دهم و برهمین اساس در سال ۸۱ کار خود را به عنوان روای به طور رسمی آغاز کردم.

وی در ادامه در تشریح علت ورودش به سپاه پاسداران گفت: نام شهدا باعث علاقهٔ من به مجموعه سپاه شد و به همین خاطر در سال
۸۳ وارد سپاه پاسداران شدم.

امینی علت حضور هر ساله خود در کاروان‌های راهیان نور را، خاطره شیرینی که در سال
۷۶ در اولین حضورش در این مناطق رقم خورد، عنوان کرد و افزود: حضور در سال ۷۷ در کاروان‌های راهیان نور مسیر زندگی کاری و علمی مرا عوض کرد و بعد از حضور در این مناطق تازه فهمیدم که دنبال چه موضوعی در زندگی هستم.

این مدرس، پژوهشگر و نویسنده حوزه انقلاب و دفاع مقدس با تشریح برخی از ابتکارات خود در سال‌های اول راویتگری علت این ابتکارات را جذب جوانان عنوان کرد و گفت: راهیان نور مختص به ایران نیست و باید به راهیان نور جهانی نگاه کنیم.

امینی افزود: در حوزه روایتگری و داستانی درباره دفاع مقدس کارهای خوبی انجام داده‌ایم. اما آیا توانسته‌ایم به لحاظ علمی در این خصوص خوب کار کنیم. من یک نقل قولی از دشمنان در خصوص جنگ تحمیلی بیان می‌کنم که می‌گویند نیروهای ایرانی با استفاده از امواج انسانی توانستند پیروزی‌هایی را به دست بیاورند. متأسفانه این حرف دشمنان در نظر برخی از جریان‌های داخلی هم اثر گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه باید دفاع مقدس به صورت تخصصی در دانشگاه‌ها تدریس شود، افزود: در بیان ویژگی‌های علمی و تخصصی جنگ کم‌کاری‌هایی صورت گرفته است، به عنوان مثال به مهندسی رزمی دوران دفاع مقدس از جمله پل
۱۴ کیلومتری خیبر آن‌گونه که باید و شاید پرداخته نشده است.

امینی در خاتمه با انتقاد به بعضی از بدعت‌های اشتباه در ادبیات جنگ، گفت: به عنوان مثال عده‌ای هنوز فکر می‌کنند که کودتای نقاب ـ که بیشتر به عنوان کودتای نوژه مطرح می‌شود ـ از سوی شهید محمد نوژه صورت گرفته است که علت این اشتباه تنها در کم‌توجهی به ادبیات جنگ خلاصه می‌شود که کودتای نقاب به عنوان کودتای نوژه در بین جوانان جا افتاده است./817/پ202/ح

ارسال نظرات