۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۲۸۲۰۷۶
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی خبر داد؛

راه اندازی مؤسسات قرآنی در 110 کشور جهان

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور به فعالیت های بین المللی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این مجموعه در 110 کشور مؤسسه قرآنی راه اندازی کرده است.
حجت الاسلام محمدي ، قائم مقام وزير فرهنگ در امور قرآني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور عصر امروز در گردهمایی مدیران مؤوسسات قرآنی مازندران از لغو مجوزهای مؤسسات و خانه های قرآنی کشور خبر داد و گفت: مجوزهای جدید با شرایطی که از سوی هیأت نه نفره نظارت، حمایت و هدایت در صدور مجوز مؤسسات قرآنی صورت خواهد گرفت.

 

وی حمایت از مؤسسات قرآنی کشور را یک ضرورت دانست و افزود: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت رونق فعالیت های قرآنی در کشور بهره گرفت.

 

حجت الاسلام محمدی با بیان این که تلاش اتحادیه های قرآنی راه اندازی شبکه های قرآنی در کشور است، تصریح کرد: باید با شناخت صحیح از ظرفیت های مردمی در حوزه قرآنی کشور در جهت رونق این شبکه های قرآنی بهره گیریم.

 

قائم مقام رییس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور بر ضرورت ورود انجمن های قرآنی در مباحث سبک زندگی تأکید کرد و گفت: باید از ابزار هنر برای ترویج مبانی و مفاهیم قرآنی در جامعه به خوبی استفاده کرد.

 

وی به نقش انجمن های قرآنی در رونق مباحث قرآنی در کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر آن طور که باید از ظرفیت این انجمن ها استفاده نمی شود، چون بسیاری از آنها در حالت تعطیلی هستند.

 

حجت الاسلام محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های بین المللی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این مجموعه در 110 کشور مؤسسه قرآنی راه اندازی کرده است.

 

وی با بیان این که مؤسسات قرآنی باید به شیوه ای برنامه ریزی کنند که اقبال مردم به مشارکت در فعالیت های قرآنی هر روز بیشتر شود، افزود: به حتم مؤسسات قرآنی یکی از بسترهای مناسب برای گسترش مبانی قرآنی در جامعه است.

 

حجت الاسلام محمدی با بیان این که فعالیت های مطلوب و اثرگذار قرآنی در کشور نیازمند یک نیازسنجی در جامعه است، گفت: فعالیت های مؤسسات قرآنی در استان نیز باید بر مبنای همین برنامه ریزی و چشم انداز باشد.

 

وی با تأکید بر این که باید مردم را نسبت به آموختن قرآن ترغیب کنیم، گفت: این مسأله با همکاری رسانه ها و دیگر ابزار اطلاع رسانی در کشور محقق خواهد شد.

 

حجت الاسلام محمدی بر ضرورت جامع نگری در فعالیت های قرآنی تأکید کرد و گفت: نباید بدون برنامه ریزی و هدف گذاری در این بخش حرکت کنیم.

 

وی فعالیت قرآنی مردمی را پشتیبان عقبه استراتژیک نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: به حتم گسترش فعالیت های قرآنی در کشور موجب تقویت جایگاه نظام اسلامی خواهد شد.

 

قائم مقام رییس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان این که سال گذشته برای فعالیت های قرآنی مؤسسات در کشور 200 میلیارد تومان اختصاص یافت، گفت: برای تربیت 10 هزار حافظ مورد نظر رهبر معظم انقلاب و تربیت در حوزه مفاهیم قرآنی به میزان سه هزار و 650 میلیارد تومان اعتبار سالانه نیاز است.

 

وی با بیان این که در حوزه وقف، فعالیت های قرآنی مهجور است، بیان داشت: باید تلاش شود بخشی از موقوفات به سمت فعالیت های قرآنی سوق داده شود./950/پ202/ح

ارسال نظرات