۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۲۸۲۰۷۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

کودتای 28 مرداد نتیجه اعتماد به آمریکا بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران بر لزوم درس گیری از کودتای 28 مرداد تأکید کرد و گفت: کودتای سیاه آمریکایی ـ انگلیسی 28 مرداد نتیجه اعتماد مصدق به آمریکا بود.
حسين تقي پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، استاد حوزه علمیه مازندران در نشست با فعالان سیاسی مذهبی شهر گتاب بابل به سالروز کودتای آمریکایی 28 مرداد اشاره کرد و گفت: با گذشت 60 سال از کودتای آمریکایی 28 مرداد تا امروز، هر گاه مسئولان کشور به آمریکا اعتماد کردند، از جانب آمریکا به ضربه ای سنگین به ما وارد شد.

 

استاد حوزه علمیه افزود: مصدق با اعتماد و تکیه به آمریکایی ها، آن ها را دوست خود تصور کرد اما پول‌های کثیف آمریکایی و خیانت برخی عناصر داخلی در قالب کودتای سیاه، حکومت مصدق را سرنگون کرد.

 

وی بر لزوم درس گرفتن از اعتماد به آمریکا اذعان کرد: حکومت مصدق که به ‏وسیله آمریکائى‏ها سرنگون شد، هیچگونه خصومتى با آمریکائى‏ها نداشت و تنها بر حفظ منافع ملی در خصوص ملی شدن صنعت نفت در مقابل انگلیس ایستاد.

 

حجت الاسلام تقی پور آمریکا را شیطان بزرگ و غیر اعتماد دانست و ادامه داد: منافع استکبارى آمریکا موجب شد تا با همدستی انگلیسی ها حکومت مصدق را سرنگون کند و رژیم دیکتاتوری شاه را روی کار بیاورد.

 

وی به هشدار مقام معظم رهبری درباره تسلط آمریکا و خط نفوذ این کشور اشاره و تصریح کرد: تسلّطِ یک قدرت بیگانه بر کشور، هویّت ملى، افتخارات و سابقه تاریخى را از مردم مى‏گیرد و منافع مادّى و هویّت فرهنگى آن‏ها را چپاول مى‏‌کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران به تاریخ یکصد ساله اخیر و خط نفوذ بیگانگان پرداخت و خاطرنشان کرد: مشروطیت، فرجام رضاخان، کودتای 28 مرداد باید درس عبرتی برای مسئولان باشد که بر اساس نگاه قرآن نباید به دشمنان قسم خورده اسلام اعتماد کرد.

 

وی یکی از طرح های اساسی آمریکا و نظام سلطه را عقب نگه داشتن ملت ما از پیشرفت های علمی و فناوری بیان کرد و گفت: نظام سلطه گر استکباری از هر راهی برای جلوگیری از پیشرفت های ما استفاده می کند زیرا استقلال همه جانبه و توانمندی ملت ایران می تواند پایه های تسلط غرب را بر گستره جهانی بلرزاند.

 

حجت الاسلام تقی پور بر لزوم وحدت در جامعه تأکید کرد و افزود: بی تقوایی، بی بصیرتی و غفلت آحاد جامعه اسلامی و نیز خیانت برخی افراد به خصوص میان خواص، خط نفوذ اصلی استکبار و نظام سلطه در جوامع اسلامی است.

 

وی با توصیه به حفظ انسجام داخلی و تبعیت از فرامین ولایت فقیه اذعان کرد: وجود نعمت بزرگ ولایت فقیه موجب شد که علی رغم توطئه های بسیار پیچیده شیطان بزرگ علیه نظام اسلامی، تفکر مقاومت، ایستادگی، عزت و شرف برخواسته از جمهوری اسلامی در عالم فراگیر شود.

 

استاد حوزه علمیه بابل ادامه داد: حرکت در مسیر ولایت فقیه و تبعیت محض از دستورات ایشان، آینده درخشانی را برای امت اسلامی و ملت بزرگ ایران رقم خواهد زد./1313/پ202/ح

 

ارسال نظرات