۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۲۸۲۰۹۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

فهم عمیق کلام الهی نیازمند تدبر در قرآن است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت تدبر در مفاهیم الهی در کنار خواندن و قرائت قرآن تأکید کرد و گفت: فهم عمیق کلام الهی نیازمند تدبر در قرآن است.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری شامگاه پنجشنبه 29 مرداد در جمع فعالان قرآنی استان با اشاره به این که امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد و گسترش روز افزون فعالیت های قرآنی در کشور هستیم، گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب قرآن و مفاهیم دینی تنها در مسائل فردی خلاصه می شد، اما امروز شاهد فراگیری و گسترش آن در همه بخش های جامعه هستیم.

 

وی با تأکید براین که باید از این فضای به وجود آمده در جهت رونق هر چه بیشتر فعالیت های قرآنی در کشور بهره گیریم، افزود: باید تلاش شود با مفاهیم قرآنی از همان سنین کودکی در میان فرزندان خانوادها ترویج شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت تدبر در مفاهیم الهی در کنار خواندن و قرائت قرآن تأکید کرد و گفت: فهم عمیق کلام الهی نیازمند تدبر در قرآن است.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که مفاهیم قرآنی باید در همه بخش های زندگی فردی و اجتماعی ما نهادینه شود، بیان داشت: نباید شاهد برخورد شعاری با برخی مفاهیم متعالی دینی و ارزشی باشیم.

 

وی با اشاره به این که کلام الهی برای همه بخش های زندگی انسان راه و روشی صحیح و تعالی بخش دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه جامعه امروز از آن مفاهیم و تعالیم سعادت بخش فاصله گرفته است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، راه رسیدن به کمال و تعالی حقیقی را درک عمیق مفاهیم روح بخش قرآنی دانست و افزود: همه آیات و مفاهیم قرآنی همچون چراغی برای یافتن مسیر در دنیای تاریخ امروز است.

 

امام جمعه قائمشهر، سبک زندگی قرآنی را نیاز امروز جامعه دانست و با بیان این که متأسفانه جامعه ما امروز گرفتار فرهنگ های غلط غربی شده است، گفت: خانواده ها باید مفاهیم قرآنی را با شیوه های جذاب و اثرگذار برای فرزندان خود تبیین و تبلیغ کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که سبک زندگی غربی بر مبنای مادی گرایی و انحراف بنا شده است، تصریح کرد: اما بهره گیری از شیوه زندگی قرآنی جامعه را به رشد و بالندگی مناسب می رساند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که متأسفانه سبک زندگی غربی بنیان خانواده ها را متزلزل می کند، گفت: بهره گیری از معارف دینی در زندگی به حتم موجب مستحکم شدن پایه های زندگی می شود.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که نسل جوان ما بیش از پیش نیازمند آشنایی با اصول، مبانی و معارف قرآنی هستند، تصریح کرد: نهادهای متولی باید با برنامه ریزی صحیح و هدفمند این اصل مهم را پیگیری کنند تا شاهد جامعه ای سالم و دیندار باشیم. 

 

وی فرهنگ قرآنی را سد محکمی در برابر فرهنگ منحرف غرب دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را در جهت تضعیف باورهای دینی جوانان ما به کار گرفته اند، ترویج مبانی دینی می تواند مانع از انحراف در جامعه شود./950/پ202/ح

ارسال نظرات