۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۲۸۲۰۹۹
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد مازندران خبر داد؛

کنگره بین‌المللی «دو خورشید حکمت و عرفان» برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا - مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد مازندران از برگزاری کنگره بین‌المللی بزرگداشت علامه حسن زاده آملی و آیت الله جوادی آملی به نام دو خورشید حکمت و عرفان خبر داد.
دو خورشيد حکمت و عرفان
حجت الاسلام سید حسین ابراهیمیان، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با اعلام خبر برگزاری کنگره بین المللی دو خورشید حکمت و عرفان، گفت: کنگره بین المللی شخصیت‌شناسی فقیهان معاصر جهان اسلام، آیت الله العظمی جوادی آملی و علامه حسن‌زاده آملی با محوریت بررسی شخصیت علمی، اخلاقی، اجتماعی  و سیاسی این دو عالم برجسته در بابل برگزار می شود.
 
وی افزود: منطقه طبرستان و استان مازندران در طول قدمت کهن خود در عرصه خدمت به اسلام، عالمان برجسته زیادی را چه در گذشته و چه در معاصر به جهان اسلام تقدیم کرده است.
 
استاد حوزه علمیه بابل، آیت الله جوادی آملی و حسن زاده آملی را از افتخارات ارزشمند منطقه مازندران بیان و خاطرنشان کرد: جامعه امروز نیازمند شناخت عالمان بزرگوار و الگوهای برجسته برای نسل پویا و تلاشگر آینده در عرصه خدمت علمی و فقهی در حوزه های علمیه است.
 
وی با تشریح محورهای کنگره دو خورشید حکمت و عرفان اذعان کرد: فراخوان مقالات برای شرکت در این کنگره در چهار محور شخصیت علمی، شخصیت اخلاقی، بررسی آثار و آرا و شخصیت اجتماعی و سیاسی آیات عظام حسن زاده و جوادی آملی در نظر گرفته شده است.
 
حجت الاسلام ابراهیمیان افزود: علاقه مندان به ارائه مقالات و آثار مربوط به این کنگره می توانند تا 24 دی ماه، مقالات مرتبط با این موضوع را به دبیرخانه این کنگره واقع در نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی مازندران ارائه کنند.
 
وی در تشریح موضوع بررسی شخصیت علمی این عالم فرزانه تاکید کرد: زندگی نامه، اساتید و شاگردان، ابعاد و نوآوری های علمی، عقلی، فقهی و عرفانی، جایگاه علمی این دو عالم با علمای هم عصر خود و بررسی آرا و احوال این دو شخصیت در حوزه علمیه از عناوین مقالات فراخوان شده در این کنگره است.
 
امام جمعه موقت بابل در بیان عناوین موضوعی بررسی شخصیت اخلاقی آیت الله جوادی آملی و علامه حسن زاده، تصریح کرد: سیر اخلاقی و معنوی، زوایای پنهانی سیره علمی، سبک زندگی اسلامی در رفتار فردی و اجتماعی  این دو فقیه برجسته از موضوعات دیگر فراخوان شده مقاله برای این کنگره است.
 
وی در بررسی آثار، آرا و شخصیت اجتماعی و سیاسی این دو عالم نیز گفت: تحلیل آرا و اندیشه ها، بررسی آثار، مقایسه تطبیقی آرا و آثار دو شخصیت، جایگاه سیاسی و اجتماعی این دو بزرگوار، بررسی منش سیاسی اجتماعی این دو فقیه در قبل و بعد از انقلاب، سلوک و تعامل این دو شخصیت با دیگر فقیهان، فیلسوفان و عرفای معاصر و مواجهه دو شخصیت کنگره با جریان های فکری معاصر از دیگر موضوعات فراخوان شده در این کنگره محسوب می شود.
 
حجت الاسلام ابراهیمیان به حامیان این کنگره نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این کنگره بین المللی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم، شورای سیاست گزاری ائمه جمعه کشور، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، استانداری مازندران، دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، برگزار می‌ شود.
 
وی ادامه داد: علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانند در ساعات اداری با شماره های 01132415155 و 01132415151 تماس حاصل کنند./1313/ت302/ف
ارسال نظرات