۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۸
کد خبر: ۲۸۲۱۱۳
با موضوع بیوتروریسم؛

نود و چهارمین نشست موسسه عصر موعود برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نود و چهارمین نشست مؤسسه عصر موعود با موضوع «بیوتروریسم» شاگاه دیروز در تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شد.
استاد شفيعي سروستاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسماعیل شفیعی شهرستانی مسوول موسسه عصر موعود در نود و چهارمین نشست مؤسسه عصر موعود با موضوع «بیوتروریسم» که شامگاه پنج شنبه 29 مرداد ماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزارشد، گفت: مطالعات فرهنگی برای افرادی که در حوزه مهدویت فعالیت می کنند از ارکان اساسی است.

 

وی اظهار داشت: گفت‌وگوی مهدویت به این معنی نیست که از غیبت کبری و غیبت صغری بگویم، خواب و مکاشفه ای بیان کنیم، خاطره نقل کنیم و یا مداح خوش صدایی را برای مراسم دعوت کنیم تا اشعاری را بسراید.

 

مسؤول مؤسسه عصر موعود عنوان کرد: فرهنگ مهدویت امور خرد و کلان زندگی مردم را فرمان می دهند و ارائه خطوط استراتژیک، از فعالیت های مهم حوزه فرهنگ مهدوییت است.

 

شفیعی شهرستانی با بیان این که افرادی که در حوزه فرهنگ گفت‌وگو می کنند اما در زمانه خود حاضر نیستند را مهدوی نمی دانم، افزود: آماده سازی مردم برای استقبال از حضرت حجت (عج) و ولی خدا شرط ضرروی فرهنگ مهدویت است.

 

وی خاطرنشان کرد: مصونیت نسبت به شیعیان آل محمد(ص) را ضروری و صاحبان امضاء و قلم را متولیان اصلی این امور می دانم.

 

مسؤول مؤسسه عصر موعود گفت: در هر زمانی ضرورت ملاقات خاندان آل محمد(ص) غیر قابل انکار است.

 

شفیعی شهرستانی با تأکید بر حفظ این استراتژی مهم و مراقبت ضروی از  فرهنگ مهدویت بیان کرد: خداوند متعال و اهل بیت(ع) و رسول خدا (ص) نیز این مراقبت ها را ضروری می دانند.

 

وی با بیان این که دشمنان اسلام و ادیان از روز نخست با سرمایه مادی و فرهنگی مسلمان شیعه قصد انهدام آنها را داشتند، گفت: حفاظت و مراقبت از شیعیان مسأله استراتژی است که سلفی ها به دنبال انهدام آن هستند.

 

مسوول موسسه عصر موعود با بیان این که اهل بیت (ع) جان و جان مایه دین داری هستند، بیان کرد: حقیقت اسلام از مسیر این افراد صادر می شود و سایر اقوام با اختلاف به آموزه اسلام از درک حقیقت تهی و دور شده اند و امکان تحقق خاستگاه خدای متعال را را از بین برده اند.

 

شفیعی شهرستانی تنها سرمایه و حافظ دین خدا را رسول حقیقت معرفی کرد و اظهار داشت: دشمنان ادیان نمی توانند به حقیقت دین داری ضربه برند.

 

وی با تأکید بر حمایت از مستضعفان جهان گفت: سایر اقوام و ملل میان آموزه حقیقی وحی و غیر وحی بحث کفر آلود و التقاط آورده ند، آنها از حقیقت دین و دین داری فاصله دارند و نمی تواند سرمایه و حافظ حقیقت دین باشند.

 

مسوول موسسه عصر موعود موسسه عصر با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق(ع) گفت: ایشان به یکی از صحابه خود می فرمایند که غیر شیعیان خوبی ها را رها کردند و بر شما مژده باد که شما مورد رحمت حق هستید و هر کاری از نیکوکاران پذیرفته است.

 

وی در ادامه افزود: ایشان می فرمایند که هر کس در روز قیامت بدون عقیده به پیشگاه خدا وارد شود هیچ کار نیکی از او پذیرفته نمی شود.

 

در این مراسم پرفسور علی کرمی در رابطه با مبحث بیوتروریسم و خطرات بیوتروریسم برای کشورهای مسلمان به ارایه سخنرانی پرداخت.

 

 گفتنی است، نمایش فیلم «برنج خونی» ساخته امیر قویدل که در رابطه با بیوترورسم در سال 60 شمسی ساخته شده بود از برنامه های نود و چهارمین نشست موسسه عصر موعود بود./818/پ202/ح

ارسال نظرات