۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲
کد خبر: ۲۸۲۱۱۶
مسؤول رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی:

مساجد باید به پایگاه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مردم تبدیل شود/ مسجدهراسی از برنامه‌های جنگ نرم دشمنان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی مساجد باید به پایگاه های مردمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تبدیل شود چرا که جوانان و نوجوانان امروز، آینده کشور را تضمین می کنند، گفت: باید نقش و جایگاه مساجد را در جامعه تبیین کنیم تا روز به روز شاهد رونق در مساجد باشیم.
حجت الاسلام خان بابايي، مسووال رسيدگي به امور مساجد آذربايجان غربي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمد خانبابایی، مسؤول رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی شب گذشته در همایش مشترک ائمه جماعات، هیأت امناء، فرماندهان، پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج و گرامیداشت روز جهانی مسجد اظهار داشت: جنگ نرمی که دشمن در نظر دارد می خواهد جوان های اسلام را شکار کند.

 

وی افزود: روحانی مسجد به عنوان مدیر مسجد محسوب می شود و هیأت امناء، فرماندهان، کانون های فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد باید برای مقابله با جنگ نرم دشمن دست به دست هم دهند تا سربازان آینده این مرز و بوم را از فتنه های دشمنان دور کنند.

 

مدیر اسبق حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با اشاره به این که در برخی از استان ها مانند استان تهران و خراسان برنامه هایی برای رونق مساجد انجام شده است، گفت: مساجد باید به پایگاه های مردمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تبدیل شود چرا که جوانان و نوجوانان امروز، آینده کشور را  تضمین می کنند.

 

وی اظهار داشت: باید نقش و جایگاه مساجد را در جامعه تبیین کنیم تا روز به روز شاهد رونق در مساجد باشیم  و این میسر نمی شود مگر با همکاری و همفکری نهاد هایی که مدیریت مساجد را به عهده دارند.

 

حجت الاسلام خانبابایی تصریح کرد: فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج اعم از خواهران و برادران، روحانیون مساجد و هیأت امناء و تمام مردم این کشور وظیفه دارند که با اخلاق و زبان نیکو طوری برنامه ریزی کنند که موجب ترغیب جوانان به مساجد باشند.

 

وی از فرماندهان بسیج خواستار شد که برنامه های طرح صالحین و سایر برنامه های خود را به نماز جماعت ختم کنند و یا برنامه ها بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مساجد باشد چرا که حضور بسیجیان در مساجد خود رونق خاصی را به مسجد می دهد.

 

مسؤول رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی به برنامه های مرکز جهانی مساجد اشاره کرد و افزود: فرم هایی برای روحانیون جهت پرکردن داده می شود و برای هیئت امناء نرم افزاری طراحی شده که مشکلات هر منطقه و مسجد را تک به تک رصد و حل کرده و  برنامه های جذاب و متنوع را به سایر مساجد منتقل می کنیم.

 

وی بحث طرح مساجد دیجیتال را جزء برنامه های در دست اقدام خواند و گفت: در نظر داریم که در مسجد، کانون های فرهنگی، اتاق های سلامت رو فعال کنیم که روز به روز شاهد رونق و حضور گرم جوانان در مساجد باشیم.

 

بحث همیار محله حاصل همکاری امور مساجد و کمیته امداد امام خمینی(ره)

مدیر اسبق حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه، بحث همیار محله را از جمله برنامه های دانست که با همکاری امور مساجد با کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام شده است.

 

وی اضافه کرد: در این طرح تعدادی از افراد مورد اعتماد نظیر روحانی مسجد، فرماندهان پایگاه با یکدیگر همفکری می کنند و به عنوان نمایندگی کمیته امداد در مسجد، مشکلات اقشار محروم منطقه را رصد می کنند و مشکلات منطقه توسط این افراد مدیریت و حل می شود.

 

حجت الاسلام خانبابایی در پایان گفت: امیدواریم که با همفکری و همکاری یکدیگر روز به روز شاهد پررنگ تر شدن نقش مساجد در جامعه باشیم و جایگاه مساجد را به عنوان خانه خدا به گونه ای تبیین کنیم که دشمنان از مساجد هراس داشته باشند./1301/پ202/ح

ارسال نظرات