۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۲۸۲۱۲۲
آیت الله مظاهری:

تقید به ظواهر شرع و ترک معاصی موجب جلب رضایت امام زمان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان ضمن تأکید بر لزوم حفظ ظواهر شرعی گفت: برای به دست آوردن رضایت امام زمان لازم است تا محرمات را ترک و واجبات را عمل کنیم و پس از آن به انجام مستحبات بپردازیم.
حضرت آيت الله مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه های علمیه اصفهان صبح امروز در مسجد امیرالمؤمنین(ع) اصفهان گفت: ما باید به ظواهر شرع تقید داشته باشیم.

 

وی با اشاره به نظارت و توجه امام زمان (ع) بر اعمال انسان ها افزود: اگر امام زمان(عج) از دست ما راضی باشند، در دنیا عاقبت به خیر شده و در آخرت نیز با اهل بیت(ع) محشور می شویم.

 

حضرت آیت الله مظاهری در پاسخ به این سؤال که چه کنیم تا رضایت امام زمان(عج) را به دست آوریم؟ بیان داشت: باید ظاهر شرعیات را رعایت کنیم و به این مسأله تقید داشته باشیم،انجام واجبات و ترک محرمات باعث تقید ما به ظواهر شرع می شود.

 

استاد اخلاق حوزه‌های علمیه پایبند بودن به همه واجبات شرعی و دوری از گناه را از بهترین کارها برای به دست آوردن رضایت امام زمان(عج) دانست و تصریح کرد: بعد از انجام واجبات و ترک محرمات، بهترین کار برای کسب رضایت امام عصر(عج)، انجام مستحبات است.

 

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به روایات معصومین(ع) تصریح کرد: بهترین مستحبات خدمت به خلق، برای جلب رضای خداوند است.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان در پاسخ به این سؤال که چرا باید برای به دست آوردن رضایت امام عصر(عج) به ظواهر شرع تقید داشت؟ گفت: مخالفت کردن با امر پروردگار به واسطه مردم، برای اهل بیت بسیار سنگین است بنابراین بالاترین اعمال نزد ایشان، تقید به ظواهر شرع است، ما باید به گونه ای باشیم که در هنگام روبرو شدن با گناهان، به طور خودکار از آن ها دوری کنیم ولی رسیدن به این مقام در شرایط فعلی جامعه بسیار سخت است.

 

وی در پایان افزود: تقید به ظواهر شرع باید متناسب با رساله مراجع تقلید باشد و گرنه علاوه بر این که هیچ ارزشی ندارد، موجب گمراهی انسان از صراط مستقیم می شود./867/پ202/ج

 

ارسال نظرات