۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۲۸۲۱۲۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

مجالس قرآن و اهل‌بیت مکانی برای رسیدن به معرفت الهی است/ تشخیص حق و باطل نیازمند معرفت و بصیرت

خبرگزاری رسا ـ استاد و پژوهشگر حوزه علمیه با بیان این‌که مجالس تفسیر قرآن و عزاداری اهل بیت(ع) مکانی برای رسیدن به معرفت الهی است، گفت: انسان باید با حضور در این مجالس به تزکیه نفس و پاک سازی درون خود برای سعادتمندی و تعالی بپردازد.
شبهاي رمضان با حجت الاسلام حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام  والمسلمین حسین انصاریان شب گذشته در سخنرانی که به مناسبت دهه کرامت در هیأت بیت الاحزان اصفهان گفت: مجالس تفسیر قرآن و عزاداری اهل بیت(ع) مکانی برای رسیدن به معرفت الهی است.

 

وی با اشاره به زمانی که امیرالمؤمنین به جنگ با عمر بن عبدود می روند و پیامبر(ص) می گویند تمام ایمان(اشاره به امیرالمؤمنین) را به میدان فرستادم، افزود: این توصیف پیامبر(ص) راجع به حضرت علی(ع)، به خاطر معرفت حضرت علی(ع) نسبت به وجود خداوند است.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: از اهداف بزرگ رسالت انبیای الهی، از بین بردن جهل مردم نسبت به حقایق بوده چرا که ریشه بت پرستی جهل است، با وجود بت های درونی، درک خداوند غیر ممکن است و معرفت به خداوند، درون انسان را از بت ها خالی می کند.

 

وی با اشاره به سفارش امیرمؤمنان(ع) به کمیل که می فرمایند هیچ قدمی برنمی داری، مگر این که در آن قدم، نیازمند معرفتی، تصریح کرد: همه اعمال انسان باید با معرفت به خداوند و از روی اخلاص انجام گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این‌که انسان باید به تزکیه نفس و پاک سازی درون خود برای سعادتمندی و تعالی بپردازد، خاطر نشان کرد: اگر انسان وجودش را از بت های درونی تخلیه کند و به بت های بیرونی دل نبندد، وجود خداوند را به عنوان کلید دار اصلی عالم هستی درک می کند.

 

استاد حوزه و پژوهشگر حوزه علمیه با اشاره به آیه «ولله ملک السموات و الارض» اظهار کرد: مالک حقیقی آسمان ها و زمین خداوند است و اگر کسی نسبت به این مهم معرفت پیدا کند، از بند هوای نفس آزاد می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به لزوم معرفت و بصیرت در تشخیص حق و باطل از یکدیگر، افزود: معرفت الهی موجب می شود انسان بین امام حسین(ع) و یزید، امام حسین(ع) را انتخاب کند و راه ضلالت را پیش نگیرد.

 

وی انسان را تجلی قدرت خدا دانست و تصریح کرد: تمام نشانه های قدرت، عظمت، حکمت و رحمت خداوند در وجود انسان تجلی پیدا کرده است ولی انسان این قدرت‌نمایی را درک نمی کند و به جای خداوند، شیطان را اطاعت می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان برخی از معجزات قرآنی، افزود: اسراری در قرآن وجود دارد که بشر با تمام تجربه های علمی‌اش، هنوز از آن‌ها بی خبر است و تا زمان ظهور امام عصر(عج) این بی‌خبری ادامه دارد./867/پ202/ح

ارسال نظرات