۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۲۸۲۱۲۶
مدیر مؤسسه آیت فضل:

بسیاری از معضلات اجتماعی ناشی از دوری از مساجد است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بنی فضل با اشاره به اهمیت و جایگاه مسجد، گفت: آبادانی مساجد در حقیقت به معنای حضور پر شور در آن می باشد که آبادانی بنای مسجد را نیز به دنبال دارد؛ دوری از مسجد در جامعه و فرد آسیب‌های جبران ناپذیر و بسیاری را به دنبال خواهد داشت، تضعیف عقیدتی و معنوی مردم یکی از این آسیب‌ها است.
حجت الاسلام حميد بني فضل

حجت الاسلام حمید بنی فضل، مدیر مؤسسه علمی، پژوهشی آیت فضل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به علامات مؤمنین واقعی، گفت: قرآن کریم راه شناخت مؤمن حقیقی را محصور در توجه و آبادانی مساجد می دانند.

 

وی با بیان این‌که آبادی مساجد تنها در آبادی ظاهری و ساختمان مسجد نیست، تصریح کرد: آبادی حقیقی مسجد در حضور پرشور و به موقع در مساجد و شرکت در برنامه های عبادی و سیاسی مسجد است.

 

این استاد حوزه حصر آیات قرآن، در مورد علامت ایمانی مسلمان را نشان از اهمیت و جایگاه مسجد دانست و ادامه داد: قرآن کریم با این حصر مؤمنین را تنها کسانی می داند که اهل مسجد و حضور در جماعات آن است.

 

وی با اشاره به بیانات امام راحل، افزود: مساجد سنگر اسلام هستند بنابراین خالی کردن سنگرهای اسلام جایز نبوده و باید در آبادی و حضور در مسجد توجه بیشتری داشته باشیم، مسجد محوری در جامعه حقیقتا حافظ مرز های عقیدتی ملت است.

 

حجت الاسلام بنی فضل مسجد را محل تعلیم و آموزش احکام الهی دانست و تصریح کرد: دوری از مسجد در جامعه و فرد آسیب های جبران ناپذیر و بسیاری را به دنبال خواهد داشت، تضعیف عقیدتی و معنوی مردم یکی از این آسیب های فردی و اجتماعی است.

 

وی ابراز داشت: هر زمان جامعه اسلامی دچار مشکل و آسیب به خصوصی شد در اثر دوری از مساجد و روحانیت بوده است که عامل بعد از خداوند متعال شده است.

 

مدیر مؤسسه آیت فضل با اشاره به محوریت مسجد در تربیت جوانان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: جوانان رزمنده و شهدای بزرگی چون باکری ها و تجلایی در حقیقت تربیت یافته مساجد بودند که با چنان شجاعتی حماسه بزرگ دفاع مقدس را آفریدند./854/ت302/ف

ارسال نظرات