۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۲۸۲۱۳۹

برگزیدگان دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی معرفی و تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ برگزیدگان دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی معرفی و تجلیل شدند.
مراسم اختتاميه دهمين جشنواره تئاتر رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که از بیست و پنجم مرداد ماه جاری به مدت پنج روز در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد، شب گذشته با معرفی نفرات برتر در بخش های مختلف به کار خود پایان داد.

 

طراح لباس برگزیده:

داوری آثار راه یافته به بخش نهایی این جشنواره را محمدرضا الوند، قاسم زارع و مهرداد رایانی بر عهده داشتند که بر اساس نظر این هیأت داروان در بخش طراحی لباس دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ یک میلیون تومان به میثم ملازینل، طراح لباس نمایش چهارقدم از قزوین رسید

 

طراحی صحنه‌ برگزیده:

همچنین حسین کارگر به عنوان برگزیده طراحی صحنه نمایش بیداری در خواب هزارمن از خوزستان موفق به کسب تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون تومان شد.

 

آهنگساز برگزیده:

هیأت داوران همچنین آهنگساز برگزیده جشنواره دهم را نیز آرش خوشنام برای نمایش آسا از خوزستان معرفی کرده و وی موفق به کسب تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون تومان شد.

 

بازیگر مرد:

رتبه سوم مشترک بازیگری مرد، با اهدای دیپلم جشنواره و مبلغ 500 هزار تومان به سامان حیدریان برای نمایش عکس اتفاق عزیز از کرمانشاه و محسن خدادادی برای نمایش آسا از خوزستان رسید و حسین شفیعی در نمایش مسلخ عشق از تهران و جمال ساعی نژاد در نمایش سفر از تبریز حائز کسب رتبه دوم مشترک با اهدای دیپلم جشنواره و مبلغ یک میلیون تومان شدند.

 

همچنین رتبه نخست بازیگری مرد هم به میثم گودرزی برای بازی در نمایش چهارقدم از قزوین رسید که با اهدای لوح، تندیس جشنواره و مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان تقدیر شد.

 

بازیگر زن:

هیأت داوران دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی رتبه سوم مشترک بازیگر زن را به سودابه جعفرزاده و سعیده حامد برای بازی در نمایش های آش با طعم زهر از رشت و سفر از تبریز اهدا کردند که با اهدای دیپلم افتخار و مبلغ 500 هزار تومان از آنها تقدیر شد.

 

همچنین سارا مشعل و مهرنوش بدیعیان هر دو برای بازی در نمایش آسا از خوزستان حائز کسب رتبه دوم مشترک بازیگر زن جشنواره دهم شده و با کسب دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون تومان هدیه نقدی تجلیل شدند.

 

رتبه نخست بازیگر زن هم به بهاره کاظمی برای بازی در نمایش چهار قدم از قزوین رسید که با اهدای دیپلم افتخار تندیس جشنواره و مبلغ یک میلیون و500 هزار تومان هدیه نقدی تقدیر شد و سمیه مهری برای بازی در نمایش روزهای اتفاقی از کرمانشاه موفق به کسب دیپلم افتخار بازیگر زن شد.

 

نمایشنامه‌نویس:

همچنین رتبه های اول تا سوم نمایشنامه نویسی هم به علی میرزا عمادی برای نمایش سفر از تبریز، پویان اصغری نمایشنامه نویس چهار قدم از قزوین و مهدی آشوغ برای نمایش آسا از خوزستان رسید که هر یک به ترتیب با دریافت دیپلم افتخار تندیس جشنواره و مبلغ یک میلیون و500 هزار تومان، یک میلیون تومان و 500 هزار تومان هدیه نقدی تقدیر شدند.

 

کارگردان:

رتبه نخست کارگردانی هم به یعقوب صدیق جمالی برای نمایش سفر از تبریز رسید که با اهدای دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ20میلیون ریال تقدیر شد و محمد رسائلی و حسین کارگر برای کارگردانی نمایش های آش با طعم زهر از رشت و بیداری در خواب هزار من از خوزستان رتبه دوم مشترک کارگردانی را با دریافت دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ 15 میلیون ریال از آن خود کردند.

 

رتبه سوم کارگردانی هم به طور مشترک به محمد حسن زاده برای کارگردانی تاکسی زرد از تربت حیدریه و سعید نوروزی برای نمایش عکس اتفاق عزیز از کرمانشاه رسید و هریک دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ 10 میلیون ریال هدیه نقدی از جشنواره دهم دریافت کردند.

 

نمایش‌های منتخب برای معرفی به جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر:

هیأت داوران بر اساس مشاهدات و جمع‌بندی، آثر نمایشی «آش با طعم زهر» به کارگردانی محمد رسائلی از شهرستان رشت و نمایش «سفر» به کارگردانی یعقوی صدیق جمالی از شهرستان تبریز را بدون اولویت، برای بررسی نهایی به دبیرخانه‌ جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر معرفی کرد.

 

تجلیل ویژه:

در مراسم اختتامیه جشنواره سراسری تئاتر رضوی همچنین از عزت الله مهرآوران برای بازی در نمایش رستگاری در شب دور با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه نقدی تجلیل ویژه  شد و آتش تقی پور برای بازی در نمایش پدرانه و عطیه غبیشاوی برای ایفای نقش در نمایش مسلخ عشق با دریافت دیپلم افتخار تحسین شدند.

 

همچنین کارگردانان نمایش بوسیدنت به وقت تگرگ کار مشترک سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی که در سه اپیزود در بخش ویژه تولید شده بود با اهدای دیپلم افتخار تحسین شدند و سپیده نظری پور مدرس کارگاه تئاتر هم با دریافت دیپلم افتخار جشنواره تقدیر شد.

 

تندیس جشنواره و دیپلم افتخار جشنواره دهم تئاتر رضوی به سارا صابر، ترازا زالکوا و قربان صابر بازیگران تاجیک نمایش نیم مرده که ویژه جهان اسلام  تولید شده و کار مشترک کشورمان و تاجیکستان بود تعلق گرفت و علی عابدی کارگردان این نمایش هم با دریافت دیپلم افتخار و تندیس جشنواره تقدیر شد. احمد زعفرانی، نریمان محزون و حامد عالم پور بازیگران ایرانی نمایش نیم مرده هم با دریافت دیپلم افتخار مورد تحسین قرار گرفتند.

 

همچنین تندیس و دیپلم افتخار دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی به سید علی اکبر پرویزی استاندار خراسان شمالی و رییس جشنواره، روح الله براتیان، شهردار بجنورد و محمود ثمینی، فرماندار سابق بجنورد برای همکاری در احداث تماشاخانه شمس اهدا شد.

 

اجرای برنامه اختتامیه جشنواره دهم تئاتر رضوی را محمد جعفر خسروی مجری صدا و سیمای کشور عهده دار بود و همچنین رونمایی از کتاب جشنواره به نویسندگی نصرالله قادری، چاووش خوانی سهراب محمدی، هنرمند موسیقی مقامی خراسان شمالی و اجرای نمایش عریضه با بازیگری حمیدرضا آذرنگ از برنامه های جانبی دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در تالار گلشن بجنورد بود./9314/پ202/ح

ارسال نظرات