۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۸۲۱۶۴
رییس اوقاف و امور خیریه ارومیه:

ساخت جامعه ای لایق برای درک ظهور وظیفه همگانی است/ لزوم بازسازی و گسترش امامزادگان

خبرگزاری رسا ـ رییس اوقاف و امور خیریه ارومیه دعا برای افزایش محبت اهل بیت(ع) در دل ها را امری لازم دانست و گفت: امروز ما وظیفه خود می دانیم که به لحاظ فیزیکی و بنایی و به لحاظ فرهنگی و تبدیل کردن امامزادگان به محلی برای سپری کردن اوقات فراغت تلاش کنیم و جامعه ای بسازیم که لایق درک حضور و ظهور امام زمان(عج) باشد.
حجت الاسلام برادري در مراسم غبارروبي امامزادگان محمد و ابراهيم(ع) اروميه

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام برادری، رییس اوقاف و امور خیریه ارومیه  امروز در مراسم گرامیداشت بقاع متبرکه و امامزادگان که در حرم امامزادگان ابراهم و محمد از نوادگان امام موسی بن جعفر(ع) برگزار شد، اظهار داشت: امام رضا(ع) زائران خود را مورد لطف و مهربانی قرار می دهند و ما عمل صالحی به جز محبت اهل بیت(ع) نداریم که روز قیامت به آن بنازیم. 

 

وی افزود: امام رضا(ع) می فرمایند؛ «هر کس به زیارت ما بیاید ما در سه جا به زیارت آن ها می رویم؛ اول هنگامی که در سختی های مرگ و جان دادن قرار می گیرند، دوم پس از آنکه دفن شده و همه نزدیکان آن ها را تنها گذاشته و می روند و سوم در پل صراط و جایی که هیچ شفیع و کمک رسانی غیر از پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ندارند، ما به کمک شان می آییم».

 

حجت الاسلام برادری گفت: ما مفتخریم که در کشور جمهوری اسلامی ایران در قلب جهان اسلام قرار گرفته ایم، همه آزادی خواهان دنیا و مسلمانان جهان چشم امیدشان به ایران و علاقه‌مندان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و پرچم عزت اسلام در دست شما مردم پر افتخار علاقه‌مند به وجود نازنین امام رضا(ع) و امام حسین(ع) است.

 

وی ادامه داد: در همه ممالک اسلامی شاهد ناامنی از سیوی مستکبران عالم و دشمنان دین اسلام هستیم و تنها جایی که امنیت کامل برقرار بوده و به سوی قله های علم و تکنولوژی در حال پیش رفت است، کشوری است که تحت پرچم امام حسین(ع) و امام رضا(ع) و زیر پرچم قرآن و اهل بیت(ع) در امنیت کامل است.

 

مسؤول اوقاف و امور خیریه ارومیه گفت: خدا را به خاطر علاقمندی‌مان به امام رضا(ع) و میزبانی امام علی بن موسی(ع)، حضرت معصومه(س) خواهر ایشان و فرزندان باب الحوائج علی بن موسی الرضا(ع) شاکریم.

 

وی دعا برای افزایش محبت اهل بیت(ع) در دل ها را امری لازم دانست و گفت: مقام معظم رهبری در چند سال گذشته فرمودند؛ «بقاع متبرکه امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند»، امروز ما وظیفه خود می دانیم که به لحاظ فیزیکی و بنایی و به لحاظ فرهنگی و تبدیل کردن امامزادگان به محلی برای سپری کردن اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان و جوانان، همه تلاش خود را کرده و این محل را به قطب فرهنگی تبدیل کنیم.

 

حجت الاسلام برادری گفت: کسانی که با دیدن پرچم امام رضا(ع) دچار تحول و تغییر می شوند، اگر امام خود را ببینند چه حسی خواهند داشت؟ لذا ما تلاش می کنیم که جامعه ای بسازیم که لایق درک حضور و ظهور امام زمان(عج) فرزند امام رضا(ع) باشد.

 

وی در پایان به لزوم بازسازی و گسترش امامزادگان اشاره و تاکید کرد: بر همه زائران و مسؤولان وظیفه است که ما را یاری کنند./1301/پ202/ح

ارسال نظرات