۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۸۲۱۶۶
با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی؛

افتتاحیه هشتمین دوره همایش اندیشه‌های آسمانی کانون‌های مساجد کشور برگزار می‌شود

خبرگزاری رساـ معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: مراسم افتتاحیه هشتمین دوره همایش اندیشه های آسمانی کانون های مساجد سراسر کشوربا حضور حجت الاسلام قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور فردا 31 مرداد در مشهد برگزار می شود.
حجت الاسلام قرائتي

محمدرضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: مراسم افتتاحیه هشتمین دوره همایش اندیشه های آسمانی کانون های مساجد سراسر کشور با حضور حجت الاسلام قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور فردا 31 مرداد در مشهد برگزار می شود.

 

وی با بیان این که هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی در دو گروه برادران و خواهران برگزار می شود که دوره برادران از تاریخ 31 مرداد در سه دوره پنج روزه و خواهران نیز از 15 شهریور در دو گروه چهار روزه برگزار خواهد شد.

 

جعفری با بیان این که راهبرد و محوره های این دوره شامل مؤلفه های مسجد تراز اسلامی، حرکت و انقلابی بودن، بایدها و الزامات فعالیت فرهنگی، معرفی الگوها و کادرسازی است، اظهار کرد: در هشتمین دوره اندیشه های آسمانی تعداد یک هزار و 500 نفر از برادران و یک هزار نفر از خواهران فعال در کانون ها حضور دارند.

 

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان داشت: این دوره ها با هدف کادرسازی برای کانون ها با نگاه تربیتی تشکیلاتی مبتنی بر مبانی دینی است که محتوای آن در قالب سه طرح رابطه، انس و رهنمون برنامه ریزی و ارائه می شود.

 

وی درباره قالب های انتقال مفاهیم دوره گفت: کارگروه و گعده های مشورتی با برنامه های متنوع آشنایی با الگوها، فرصت مطالعاتی، حلقه های مباحثاتی، فضا سازی و استفاده از زبان هنر در طراحی فضا برای انتقال مفاهیم، مسابقات حین دوره و نمایشگاه های تخصصی در راستای مأموریت های ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در موضوعات خانواده، جمعیت، اقتصاد مقاومتی و امر به معروف و نهی از منکر است.

 

جعفری درباره شرایط شرکت کنندگان در هشتمین دوره همایش اندیشه های آسمانی کانون های مساجد سراسر کشور گفت: شرکت کنندگان از بین فعالان کانونی پس از مصاحبه و آزمون در استان ها انتخاب شده اند و از گروه سنی 20 تا 30 سال هستند.

 

وی درباره محتوای آموزشی فرهنگی این دوره ها اظهار کرد: مؤلفه های مسجد تراز اسلامی از دیگاه حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب، ارکان مسجد تراز اسلامی، مراحل تحقق عرصه های پیشرفت، معنای انقلابی بودن، ویژگی های فرد انقلابی، شخصیت انقلابی، اسلام انقلابی و اسلامی های متضاد با آن و در نهایت چرا انقلابی باشیم و انقلابی بمانیم؟ به این موضوعات پرداخته می شود.

 

جعفری ادامه داد: هدف داشتن در کار تشکیلاتی، دغدغه و انگیزه در کار، نقشه داشتن در کار تشکیلاتی، سازماندهی در کار تشکیلاتی، آفت شناسی و آسیب شناسی در کار تشکیلاتی، خودسازی در کار تشکیلاتی از دیگر مباحثی است که در دوره به عنوان مبانی به آنها پرداخته می شود.

 

گفتنی است، هشتمین دوره همایش اندیشه های آسمانی کانون های مساجد سراسر کشور از 31 مرداد تا 22 شهریور در دانشگاه شهید بهشتی مشهد برگزار می شود./934/ت302/ف

ارسال نظرات