۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۸۲۱۷۰

برگزیدگان جشنواره عکس رضوی معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه کرامت، جشنواره سراسری عکس رضوی با معرفی و تجلیل از صاحبان آثار برگزیده در تبریز به کار خود پایان داد؛ پنج هزار و 205 قطعه عکس از 902 هنرمند عکاس به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود و داوران جشنواره با بررسی دقیق و با تاکید بر اهداف جشنواره آثار برگزیده را انتخاب کردند.
زيارت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در اختتامیه جشنواره سراسری عکس رضوی در تبریز با بیان این‌که این جشنواره، محمل تجلی مضامین دینی در حوزه هنر فاخر عکاسی است، اظهار داشت: جشنواره عکاس رضوی موجب خلق آثاری ارزشمند و ماندگار شده است.


وی ادامه داد: باید یکی از شاخصه های جشنواره عکس رضوی این باشد که آثار تولید شده و به عبارت کلی تر خروجی خوب و مناسبی برای مخاطب داشته باشد و این مستلزم بهره گیری همزمان هنرمندان عرصه عکاسی از دانش و تکنیک و ذوق هنری است.


همچنین علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی با ارایه گزارشی از روند برگزاری این جشنواره دینی و هنری اظهار داشت: پنج هزار و 205 قطعه عکس از 902 هنرمند عکاس به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود و داوران جشنواره با بررسی دقیق و با تاکید بر اهداف جشنواره آثار برگزیده را انتخاب کردند.


وی با بیان این‌که اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین از مهم‌ترین اهداف جشنواره است، گفت: با همت و همدلی و هم‌زبانی عمیقی که میان هنرمندان و اصحاب فرهنگ و متولیان این حوزه وجود دارد، فرهنگ و هنر آذربایجان شاهد روزهای باشکوه‌تری خواهد بود.


صفی پور افزود: جشنواره عکس رضوی یکی از بخش های مهم جشنواره بین المللی امام رضا (ع) محسوب می شود که پنجمین دوره خود را امروز با معرفی نفرات برتر به پایان رساند و جای خوشحالی است که هر سال شاهد رشد کیفی و کمی آثار ارسال شده به این جشنواره هستیم.


بنابر این گزارش، بنا بر نظر هیأت داوران در بخش معماری(ابنیه واماکن ـ تک عکس) رضا معتمدی از خراسان رضوی، صابر قاضی از تبریز، محمدعلی مریزاد از قم، ناصر محمدی از زنجان و فاطمه محرابی از لرستان تقدیر شدند.


همچنین در بخش جلوه های معنوی زیارت ـ تک عکس، حسین بهرامی ولشکلایی از مازندران به عنوان نفر اول، طاهره رخ بخش زمینی از فارس به عنوان نفر دوم و داود ایزد پناه از کهکیلویه و بویراحمد به عنوان نفر سوم معرفی شدند؛ در بخش خلاقه تک عکس، شادی آفرین آرش از خراسان رضوی اول شد، نعمت الله معینی از خراسان رضوی دوم و امیر عنایتی از خراسان رضوی سوم شدند.


در بخش مجموعه عکس ـ خلاقانه، مجموعه عکس حمید سبحانی از خراسان رضوی و در بخش عکاسی با گوشی تلفن همراه عالیه سعادت پور از اصفهان به عنوان نفر اول، صادق ذباح از خراسان رضوی به عنوان نفر دوم و احسان کمالی از خراسان شمالی به عنوان نفر سوم معرفی شدند.


جشنواره سراسری عکس رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی،گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین(ع) به ویژه امام رضا (ع)، نکوداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده این آثار برگزار شد./935/پ202/ف

ارسال نظرات