۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۸۲۱۷۷
آیت الله شبستری:

هدف استکبار جهانی تفرقه‌افکنی در منطقه است/ اجازه نفوذ استعمار به کشور امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به شرایط منطقه‌ای و توطئه های استکبار، گفت: دشمن قصد ایجاد اختلاف بین دولت ها و ملت های مسلمان و نفوذ و دخالت در کشور های اسلامی دارد، اما لازم است با حفظ وحدت و بصیرت از تفرقه افکنی جلوگیری و با توطئه های دشمن مبارزه شود.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، در خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه تبریز، با اشاره به دهه کرامت، گفت: این دهه با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز شده است و با ولادت امام رضا(ع) خاتمه می یابد، در این دهه همچنین سالروز ولادت شاهچراغ قرار دارد.
 
وی وجود این بزرگواران را سبب برکت و تضمین کننده استقلال و امینت کشور دانست و گفت: لازم است از این بزرگوراران درس دین داری و کرامت گرفت و به سیره و روش آن ها تمسک داشت.
 
عضو خبرگان رهبری با اشاره به آغاز هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، ابراز داشت: امیدورایم درس های فضیلت، احلاص، ساده زیستی و خدمت را از این بزرگوارن را بیاموزند.
 
وی ادامه داد: روز جهانی مسجد به مناسبت سالروز به آتش کشیدن مسجدالاقصی به دست صهیونست ها نام‌گذاری شده است، علت این امر آن است که مسجد محور وحدت و عزت جامعه اسلامی است.
 
امام جمعه تبریز با اشاره به هفته حج، اذعان داشت: در روایات زائران خانه الهی به سه دسته تقسیم شده اند، دسته نخست کسانی اند که خداوند مال و زندگانی آن ها را از شر اشرار حفظ می کند، و دسته دوم کسانی اند که گناهان گذشته آنها آمرزیده خواهد شد و دسته آخر کسانی اند که گناهان گذشته و آینده آن ها را در گذشته و آینده حفظ می کند.
 
وی افزود: دسته نخست کسانی هستند که به آداب و احکام حج توجه ندارند، اما دسته دوم کسانی اند که با مال حلال و مخمس همراه با آداب و شرایط آن حج را به جا می آورند، دسته سوم کسانی اند که مناسک حج را با معرفت به جا می آورند و با آگاهی از حکمت آداب و احکام حج، آن را به جا می آورند.
 
رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت تصریح کرد: جاجی که با معرفت مناسک و آداب حج را به جا آورد دچار تحول می گردد و با حضور در جامعه سبب برکاتی نیز برای جامعه خواهد شد.
 
وی روز 31 مرداد را روز صنایع دفاعی خواند و ابراز داشت: بعد از انقلاب در صنعت دفاعی کشور پیشرفت های مناسبی صورت گرفته است، در این باره نظام اسلامی به دستورات دینی و قرآنی درباره قوت و قدرت بازدارندگی توجه در خوری داشته است، این اقتدار موشکی عامل عزت و بازدارندگی کشور خواهد بود.
 
نماینده ولی فقیه در استان افزود: نظام استکباری از قدرت موشکی ایران هراسان است و سعی بر جلوگیری ایران از پیشرفت های موشکی دارد، شورای امنیت نیز در این باره قطعنامه‌ای را تصویب کرد که مورد قبول ملت ایران نمی باشد.
 
وی با اشاره به بیانان مقام معظم رهبری در رابطه بازرسی از تأسیسات نظامی کشور، ابراز داشت: راه دادن به بیگانگان به بهانه بازرسی از حریم دفاعی کشور با اقتدار و عزت کشور در تضاد است و یک حرکت مامعقول است.
 
آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره گرده همایی مجمع جهانی اهل بیت، گفت: در این همایش 500 نفر از شخصیت ها و علماء 123 کشور جهان حضور داشته اند که با بررسی وضع فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور ها و تبادل نظر در حل این مسائل همراه بود.
 
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با اعضاء مجمع جهانی اهل بیت و اتحادیه رادیو ها و تلویزیون های کشور های اسلامی، افزود: امام خامنه‌ای در این بیانات توصیه به تمسک عملی به سیره اهل بیت(ع) را داشتند و درباره توطئه های استعمار در منطقه بیاناتی را ابراز داشتند.
 
عضو خبرگان رهبری با تشریح شرایط منطقه ادامه داد: دشمن قصد ایجاد اختلاف بین دولت ها و ملت های مسلمان و نفوذ و دخالت در کشور های اسلامی دارد، اما لازم است با حفظ وحدت و بصیرت از تفرقه افکنی جلوگیری گردد و با توطئه های دشمن مبارزه شود.
 
وی تصریح کرد: آمریکا قصد دارد به واسطه مذاکرات هسته ای و برجامی که مشخص نیست تصویب شود یا نه، راهی برای نفوذ به کشور پیدا کند، اما ما راه نفوذ را از تمام جوانب سیاسی و فرهنگی خواهیم بست و اجازه نفوذ به استعمار داده نخواهد شد./854/پ201/ح
ارسال نظرات