۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۸۲۱۷۸
با حضور آیت الله شبستری؛

امام جمعه شربیان پس از 23 سال معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه جدید شربیان از توابع استان آذربایجان شرقی، پس از 23 سال با حضور آیت الله مجتهدشبستری معرفی شد؛ در این مراسم حکم انتصاب حجت‌‌الاسلام مهدی منصوری به امامت جمعه شربیان از سوی حجت‌الاسلام تقی‌زاده مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان آذربایجان‌شرقی قرائت و توسط آیت‌الله شبستری اعطا شد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بعد از گذشت حدود 23 سال، اهالی شربیان از توابع استان آذربایجان شرقی بار دیگر شاهد برگزاری نماز جمعه خواهند بود، در مراسمی دیشب حجت‌الاسلام مهدی منصوری، به عنوان امام جمعه جدید شهر شربیان معرفی شد، این مراسم با حضور آیت الله شبستری نماینده ولی فقیه در استان همراه بود.


آیت‌الله محسن مجتهد‌شبستری، در مراسم معارفه امام جمعه جدید شربیان در سخنانی با تأکید بر حضور پرشور و باشکوه مردم در آئین عبادی سیاسی نماز وحدت‌بخش جمعه اظهار داشت: نماز جمعه بصیرت‌بخش، وحدت‌آفرین و عامل گرایش مردم به سوی تقوای الهی است.


امام جمعه تبریز دشمن‌شناسی، درک واقعیات روز کشور و جهان اسلام، آشنایی با توطئه های استکبار و تقرب به درگاه الهی را از دیگر آثار و برکات حضور در نماز جمعه عنوان کرد و افزود: در شرایطی که نظام اسلامی ایران تحت شدیدترین تهاجم فرهنگی دشمنان قرار دارد، حضور در نماز جمعه بهترین فرصت برای مقابله با فتنه‌های فرهنگی و عقیدتی دشمن است.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: فعالیت 16 شبکه تلویزیونی با حمایت دولت انگلیس برای تبلیغ خرافات و ایجاد اختلاف‌های قومی، فرقه‌ای و مذهبی در داخل کشور مسأله‌ای نیست که به سادگی از کنارش بتوان گذشت، کار انگلیس از ابتدا ایجاد تفرقه و اختلاف بوده است.


آیت الله ‌شبستری ترویج اسلام آمریکایی، افراطی و خشونت را از دیگر برنامه‌های دشمنان در منطقه دانست و افزود: آمریکا داعش را تحریک می‌کند تا به نام اسلام این جنایت‌ها را مرتکب شود و باعث ایجاد اختلاف در بین مسلمانان شود به عبارت دیگر دشمن به دنبال راه‌اندازی جنگ شیعه و سنی در منطقه است.


امام جمعه تبریز راه‌اندازی صدها شبکه‌ ماهواره‌ای فارسی زبان، هزاران سایت اینترنت و ترویج شایعه و دروغ در شبکه‌های اجتماعی را تنها گوشه‌ای از فتنه فرهنگی دشمنان دانست و گفت: رسانه ملی در مقابل حجم عظیم تبلیغی و رسانه‌ای غرب آن گونه که باید موفق عمل نکرده است.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری افزود: صدا و سیمای جمهوری اسلامی باید بهتر و بیشتر از این، معارف اسلامی، آگاه بخشی و بصیرت بخشی را تبلیغ کند و جوانان را جذب کند، انتظار داریم آموزه های دینی در قالبی هنری و جذاب به نسل جوان جامعه بیان شود تا گرایش به سمت شبکه های ماهواره‌ای به حداقل برسد.


گفتنی است، در پایان این مراسم حکم انتصاب حجت‌‌الاسلام مهدی منصوری به امامت جمعه شربیان از سوی حجت‌الاسلام تقی‌زاده مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان آذربایجان‌شرقی قرائت و توسط آیت‌الله شبستری اعطا شد./935/پ202/ف

ارسال نظرات