۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۲۸۲۲۴۹
آیت الله علم الهدی:

محدودیت های موشکی را زیر پا خواهیم گذاشت/ معنای توافق بزک کردن چهره آمریکا نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد مقدس گفت: همان طور که مردم ما سایر قطعنامه های تحمیلی را زیر پا گذاشتند، این ماده را هم مردم و رهبری ما زیر پا خواهند گذاشت؛ خود مسؤولان وزارت خارجه گفته اند این ماده الزام آور نیست و نباید اجرا شود.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، به بیان نکات مهمی پیرامون لزوم استفاده از توافق هسته ای در راستای توسعه استکبارستیزی پرداخت و گفت: معنای توافق این است که از اصل اصیل استکبارستیزی در فضای توافقی که خیلی از مشکلات را متوقف کرده است، استفاده کنیم و توسعه استکبارستیزی را با قدرت بیش تری دنبال کنیم.

 

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با علمای شرکت کننده در مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیر خود فرمودند «چه این متن برجام تصویب بشود و چه نشود، به حول و قوه الهی اجازه هیچ گونه سوء استفاده ای از آن داده نخوهد شد و قابلیت های دفاعی و حریم هوایی کشور حفظ خواهد شد.»

 

وی در ادامه با اشاره به مسأله محدودیت های موشکی تصویب شده در قطعنامه سازمان ملل، تصریح کرد: همان طور که مردم ما سایر قطعنامه های تحمیلی را زیر پا گذاشتند، این ماده را هم مردم و رهبری ما زیر پا خواهند گذاشت؛ خود مسؤولان وزارت خارجه گفته اند این ماده الزام آور نیست و نباید اجرا شود.

 

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: فناوران صنایع نظامی ما مسأله فناوری موشکی را با قدرت بیش تر و کامل تری آن چنان که چشمان دشمن را در سرتاسر کره زمین کور کند، ادامه خواهند داد.

 

لزوم تطبیق راهبرد سیاسی امام رضا(ع) با شرایط امروز انقلاب

امام جمعه مشهد مقدس در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه امروز مشهد، با اشاره به فرارسیدن ماه ذیقعده، آن را ماه امام رضا(ع) دانست و اظهار کرد: در سیره امام رضا(ع) آموزه های سیاسی قابل توجهی وجود دارد؛ در این سیره دقیقا نقطه ای موجود است که با موقعیت سیاسی امروز جامعه انقلابی ما تطبیق دارد به طوری که به خوبی می توانیم از آن راهبردی برای جریان خود برداشت کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: آن چه این روزها در عرصه روابط بین الملل و سیاست خارجی به وقوع پیوست مسأله توافق و برجام بود که اگر بخواهیم نمونه آن چه در این مسأله به وجود آمد را در سیره سیاسی امام رضا(ع) پیدا کرده و از برخورد ایشان برای خود راهبرد بگیریم، نمونه اش مسأله ولایتعهدی امام رضا(ع) است؛ آن فشار خاص، تحمیل ویژه و موقعیت اضطرار آمیزی که برای امام رضا(ع) پیش آمد، امروز برای ما در قضیه برجام به وجود آمده است.

 

آیت الله علم الهدی گفت: مأمون پس از این که دید سرکوبی ائمه(ع) و کشتن و زندان انداختن و شکنجه دادن آن ها نه تنها نتیجه ای ندارد، بلکه مردم را متوجه عظظمت مقام ولایت کرده است، برحسب شیطنتش جریانی را طراحی کرد که امامت را برای همیشه براندازی کند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در تشریح سیاست مأمون برای براندازی جریان امامت اظهار کرد: سیاست مأمون این بود که امام رضا(ع) را به مرو آورده و خلافت را با این شرط که خودش ولیعهد باشد به ایشان تفویض کند سپس امام رضا(ع) را بکشد تا پس از ایشان ولیعهد منصوب امام معصوم(ع) باشد.

 

وی افزود: امام رضا(ع) از لحظه حرکت از مدینه در مقام افشاگری علیه این توطئه شیطانی برآمدند و به عزیزان خود دستور دادند که «برای مظلومیت من گریه کنید چرا که مرا برای خلافت نمی برند، می برند که مرا بکشند» در نتیجه از همان اول نقشه مأمون به هم خورد.

 

آیت الله علم الهدی یادآور شد: مأمون مراسم تفویض خلافت به امام رضا(ع) را تشکیل داد و هنگامی که خواست آن را به حضرت تفویض کند، امام رضا(ع) فرمودند «اگر این خلافت حق خدایی تو است که حق نداری آن را به کسی واگذار کنی، اگر هم برای تو نیست، چگونه می خواهی آن را ببخشی؟» سپس مأمون به حضرت گفت «ولایتعهدی را قبول کنید و اگر آن را قبول نکنید شما را می کشم.»

 

تحقق مقاصد ولایی، هدف امام رضا(ع) از پذیرش ولایتعهدی بود

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به تأکید همیشگی امام رضا(ع) مبنی بر پذیرش ولایتعهدی در شرایطی که مأمون ایشان را تهدید کرده بود، خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) از شهادت هراس نداشتند؛ ایشان فکر کردند که قبل از شهادت فرصتی به دست آورند تا مقاصدشان را اجرا کنند؛ این همان راهبردی است که باید از ایشان آموخت.

 

وی «ایجاد فضای مناسب برای ترویج تشیع»، «بسیج توانمندی های شیعیان»، «نفوذ در ارکان حکومت عباسی» و «استکبارستیزی» را چهار هدف عمده امام رضا(ع) از پذیرش ولایتعهدی عنوان کرد و افزود: باید مسأله توافق را چه تصویب بشود و چه نشود، ابزاری برای پیشبرد اهداف مان مخصوصا در عرصه استکبارستیزی قرار دهیم که رهبر انقلاب هم به آن اشاره کردند.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون مسأله نرمش قهرمانانه اظهار کرد: اگر فرمایشات رهبری را بررسی کنید، می بینید نرمش قهرمانانه ای که ایشان فرمودند در حقیقت همان عمل امام رضا(ع) بود؛ پذیرش ولایتعهدی نرمش قهرمانانه ای بود تا از تمام نتایج و عوائدش در توسعه آرمان ها و مقاصد معنوی و ولایی شان استفاده کنند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان تصریح کرد: نتیجه این توافق برای ما باید همان نتیجه ای باشد که قبول ولایتعهدی توسط امام رضا(ع) داشت، نه این که جذب غربی ها شویم و عده ای که دل به دروازه غرب دوخته اند، چهره آمریکا را بزک کنند و سفره آمریکایی «مک دونالد» در کشور ما پهن شود./820/پ201/ج

 

ارسال نظرات