۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۲۸۲۲۵۱
جانشین ستاد کل نیروهای مسلح:

توافق به معنای هم‌سویی با استکبار جهانی نیست

خبرگزاری رسا ـ جانشین ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر این که توافق در مذاکرات به معنای هم‌سویی با قدرت‌های جهانی نیست، گفت: باید بدانیم سیاست ایران با آنها در مسائل مهم و منطقه‌ای تفاوت‌های بسیاری دارد.
سردار رشيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، سردار غلامعلی رشید، جانشین ستاد کل نیروهای مسلح، امروز در یادواره شهدای گمنام منطقه خوشواش شهرستان آمل با بیان این که برگزاری یادواره های شهدا بیانگر حماسه های یک ملت است که باید به نحوی شایسته برگزار شود، گفت: تلاش ما باید در این مسیر نورانی باشد که یاد ارزشمند شهدا را گرامی بداریم تا به فراموشی سپرده نشوند.


وی با اشاره به این که هشت سال دفاع مقدس به صورت نابرابر شکل گرفت، افزود: رزمندگان ما با کمبود امکانات و در اوج مظلومیت ایستادگی و مقاومت ارزنده ای از خود نشان دادند.


رشید با تاکید بر این که فاتح و سربلند دفاع مقدس نظام جمهوری اسلامی بوده است، تصریح کرد: رزمندگان ما در مقابل حمایت های گسترده قدرت های جهانی از عراق با ایثار و دلاورمردی های خود صحنه های والایی از حماسه و مقاومت را رقم زدند.


جانشین ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: قدرت های جهانی در هشت سال دفاع مقدس از صدام حمایت کردند که با این حال نتوانستند به توفیقی دست پیدا کنند و امروز ما وظیفه داریم تا به بهترین نحو ممکن یاد شهدای گرانقدر نظام اسلامی را زنده نگه داریم که دشمنان می خواهند ما از شهدای عزیز خود غافل شویم.


وی با بیان این که گرامی‌داشت مقام والای شهدا به عنوان وظیفه ای همگانی است، بیان داشت: باید حماسه آفرینی های رزمندگان و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس برای نسل جوان جامعه تبیین شود که با اراده ای محکم و استوار از نظام اسلامی دفاع کردند.


رشید با اشاره به این که شهدا بدون هیچ ادعایی در صحنه حاضر شدند و با روح بزرگ خود صحنه های ارزشمندی از ایثار و حماسه را به وجود آوردند، تصریح کرد: تلاش ما باید در این راستا باشد تا شهدای گرانقدر نظام اسلامی را به عنوان الگوهای خود قرار دهیم که بهره گیری از سیره نورانی این عزیزان می تواند راهگشای انسان باشد.


جانشین ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر این که هم اکنون نیز مردم ما در مسیر شهدای عزیز نظام اسلامی قرار دارند، گفت: حضور پرشور و گسترده مردم در مراسم تشییع پیکرهای پاک شهدای غواص و خط شکن نشانگر این امر مهم است.


وی با بیان این که روحیه ایستادگی و مقاومت در ملت ما وجود دارد، تصریح کرد: یادواره های شهدا در راستای پاسداشت و تکریم از مقام این عزیزان در نقاط مختلف کشور به صورت شایسته ای صورت می گیرد.


رشید با اشاره به توافق هسته ای افزود: تلاش های خوبی در دفاع از حقوق کشورمان از سوی تیم مذاکره کننده ای هسته ای در برابر طرف های مذاکره صورت گرفته است.


جانشین ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر این که توافق در مذاکرات به معنای هم سویی با قدرت های جهانی نیست، گفت: باید بدانیم سیاست ایران با آن ها در مسائل مهم و منطقه ای تفاوت های بسیاری دارد.


وی با بیان این که نظام اسلامی در استفاده از انرژی هسته ای به دنبال امور صلح آمیز و در راستای خدمت به مردم است، بیان داشت: مقام معظم رهبری نیز اعلام کردند تولید، نگه داری و استفاده از تسلیحات هسته ای حرام است و کشورهای غربی باید در قبال تحریم های کشورمان و حمایت از تولید بمب اتم از سوی رژیم صهیونیستی  به جامعه جهانی پاسخگو باشند./1314/پ202/ف

ارسال نظرات