۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۹
کد خبر: ۲۸۲۲۸۷
رحیم پور ازغدی:

تحمیل اسلام به ایرانیان، دروغی تاریخی است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه با اشاره به موضوع ورود اسلام به ایران، گفت: دروغ بزرگی است که بخواهیم بگوییم اسلام به اجبار وارد ایران شد، زیرا 400 سال طول کشید تا ایرانیان با بررسی اسلام آن‌را پذیرفتند.
حسن رحيم پور ازغدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، استاد حسن رحیم‌پور ازغدی در حاشیه دومین نشست سراسری دبیران گروه‌های جهاد فرهنگی حوزه که غروب جمعه 30 مرداد در پردیس شهید عباسپور حکیمیه تهران سخنرانی می‌کرد، گفت: همه افراد یک پرگار وجودی دارند، برخی شعاع موجودی شان تنها خود آن‌ها شامل می‌شود، اما برخی برای خدمت رسانی حریص هستند و در زندگی تمام بشریت را مورد لطف خود قرار می‌دهند.



وی افزود: در خصوص دغدغه‌های اسلامی شدن دانشگاه باید به این نکته توجه داشت که این خواسته از قبل انقلاب وجود داشت و از بدو تاسیس دانشگاه نیز تلاش‌هایی برای اسلامی کردن دانشگاه صورت گرفت.



استاد برجسته دانشگاه یکی از موانع اسلامی شدن دانشگاه قبل از انقلاب را گروه‌های چپ و بهایی خواند و ادامه داد: این جریانات فکری تماما در صدد کمونیستی کردن دانشگاه بودند و به هیچ عنوان نمی‌خواستند دانشگاه‌ها به‌سمت اسلام بروند.



رحیم‌پور ازغدی با تشریح دیدگاه‌های جریانات کمونیستی قبل از انقلاب، گفت: این جریانات در ابتدا با تشکیل کمونیستی قعالیت خود را آغاز کردند، اما بعد‌ها کارشان به‌جایی رسید که در مراسمات گروهی خود قرآن نیز پخش می‌کردند، زیرا معتقد بودند که ایرانیان به هیچ وج با جریانات ضد خدا تعامل نمی‌کنند.



وی با دروغ خواندن تحمیل اسلام به ایرانیان، تصریح کرد: موضوع تحمیل اسلام به ایرانیان از سوی اعراب یک دروغ تاریخی است، ضمن این‌که ایرانیان 400 سال بعد از حمله اعراب و با بررسی اسلام به این دین مقدس ایمان آوردند، افزون بر این باید توجه داشت که ظهور اسلام در ایران سبب یک نوع رنسانس فکری و هنری در کشور شد.



استاد دانشگاه با پر اهمیت خواندن انقلاب اسلامی در تاریخ معاصر ایران، گفت: امام و انقلاب به واقع ایران را آزاد کردند، زیرا پیش از انقلاب گروه‌های شبه ناسیونالیستی تمام تلاش خود را به‌کار می‌بردند تا تمام وجوه کشور و حتی خط رسمی را نیز به سبک و سیاق غربی در بیاورند.



رحیم‌پور ازغدی در پایان با اشاره به تشکیل نخستین هسته‌های دانشجویی اسلامی در دانشگاه‌ها، گفت: اولین هسته فکری اسلامی در راه اسلامی کردن دانشگاه در سال  1321 به‌جود آمد، ضمن این‌که یکی از مهم ترین نشست‌های فکری و اسلامی نیز در تاریخ دانشگاه در سال 1340 و 2 سال قبل از نهضت امام خمینی(ره) با حضور افراد مشهوری همچون شهید مطهری و آیت الله طالقانی برگزار شد./856/پ202/ب4

ارسال نظرات