۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۲۸۲۳۵۳
رییس سازمان بسیج مستضعفین:

دولت به جای وابسته کردن مردم به خارج زمینه جذب سرمایه در کشور را فراهم کند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دولت به جای وابسته کردن مردم به خارج با اعتماد به ملت ایران زمینه سود‌آوری و جذب سرمایه را ایجاد کند، روند رشد علمی کشور را به گذشته برگرداند، عدالت اجتماعی را برقرار کرده و اجازه ندهد منافع عمومی صرف خانواده‌های خاص شود.
سردار نقدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین پیش از ظهر امروز در همایش آب یا سراب گفتمان اقتصاد مقاومتی یا اقتصاد عاریتی که در مجتمع فرهنگی 5 آذر برگزار شد، گفت: امروز ما درگیر جنگ همه‌جانبه با استکبار هستیم بارها گفتم اما شاید به اقتضائات آن کمتر فکر کردیم.

 

وی با اشاره به اینکه در مذاکرات مساله صرفا هسته‌ای نیست، افزود: هر روز رییس جمهور و سران آمریکا درباره ایران حرفی می‌زنند اگر مساله صرفا هسته‌ای است کشورهای هسته‌ای قدرتمندتر از ما در دنیا وجود دارد چرا فقط درباره ایران حرف می‌زنند بلکه مساله آنها پیشرفت انقلاب و شکست استکبار است.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: امروز انقلاب اسلامی با سرعت در حال پیشرفت است و یکی پس از دیگری سنگرهای دنیا را از دست آمریکا خارجی می‌کند به همین دلیل تلاش می‌کنند به هر طریقی جلوی آن را بگیرند.

 

سردار نقدی بیان داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا قصد نفوذ و ایجاد اختلاف دارد و هسته‌ای را دستمایه این مساله قرار داده که به هیچ وجه نباید اجازه دهیم این فرایند سبب تفرقه بین ما شود.

 

وی افزود: ما تصمیم‌گیری را به شورای امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی سپردیم که با دقت متن برجام را بررسی کرده و براساس خطوط قرمز و مصلحت ملت ایران رای دهند، ما بر اساس آنچه مراجع قانونی تصمیم بگیرند حرکت می‌کنیم خط قرمز ما وحدت است که باید حفظ کنیم.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز دو شاهراه نفوذ دشمن یکی در ایجاد این تفکر است که باید با غرب ارتباط داشت تا به وضعیت اقتصادی و رفاه دست یافت و دیگری این است که سعادت و پیشرفت جامعه در گرو آزادی‌های فاسد و بی‌بندوباری است.

 

سردار نقدی با اشاره به اینکه امروز ما در حال جنگ اقتصادی هستیم، بیان داشت: ملت ما در دوران دفاع مقدس در اثر مقاومت بدون هیچ گونه تجهیزاتی مقاومت کرده و از درون همین مقاومت یک نیروی امنیتی قوی ایجاد شد که امروز تروریست‌های اسرائیل و آمریکا را در آسمان شکار می‌کند.

 

وی افزود: در دفاع مقدس جنگ نظامی به ما تحمیل کردند اما با مقاومت از دل آن جنگ نیروی نظامی کم‌نظیر در دنیا متولد شد که امروز یکی از نیروهای قوی در دنیا است، شهرهای ما را هدف قرار داده موشک‌باران کردند ملت خط مقاومت را انتخاب کردند که امروز یکی از برترین قدرت‌های موشکی دنیا را دارد.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: غربی‌ها ما را تحریم علمی کردند راه‌ دسترسی به اسناد علمی دنیا را به روی ما بستند دانشمندان ما با مقاومت امروز در بسیاری از شاخه‌های علمی سرآمد شدند.

 

سردار نقدی افزود: در هر عرصه خط مقاومت را انتخاب کردیم قدرتمند شدیم امروز هم که در جنگ اقتصادی هستیم اگر مقاومت را در پییش رو بگیریم مشکل اقتصادی ما نیز حل خواهد شد فرمول آن را نیز رهبر معظم انقلاب از طریق اقتصاد مقاومتی بیان فرمودند.

 

وی بیان داشت: اقتصاد پیشرو و برتر نیاز به نیروی انسانی، دانش و فن‌آوری، مواد اولیه، انرژی، سرمایه، پول و بازار مصرف دارد که کشور ایران به عنوان یکی از استثنایی‌ترین کشورهای جهان همه این موارد را دارد.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: با وجود زمینه اقتصاد مولد و پیشبردی عدم پیشرفت ما به دلیل نبود خودباوری و مدیریت اجرایی صحیح است، مقام معظم رهبری فرمودند که برای پیشرفت کشور باید به ظرفیت‌های درونی کشور توجه شود.

 

سردار نقدی اظهار داشت: نگاه دیگر برای پشرفت کشور در سیاست خارجی ایجاد روابط دوستانه با آمریکا است که این نگاه عقیم و غلط است، این افراد در بسیاری مواقع مخالفت خود را با اقتصاد مقاومتی صریح بیان نمی‌کنند اما در عمل به اقتصاد مقاومتی توجه ندارند.

 

وی افزود: برجسته‌ترین اساتید دنیا اقتصاد مقاومتی را تحسین و تبین کردند، اقتصاد مقاومتی مولد، دورن‌زا، پیشرو و برون‌گرا است اما اقتصاد عاریتی برون‌زا، دنباله‌رو بوده ابتکار و خلاقیت ندارد.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: اقتصاد عاریتی پیشرفت کشور را در گرو سرمایه‌گذاری خارجی دانسته که این نیز در گرو تغییر سیاست خارجی ایران است و می‌گوید ما راهی جز رابطه با دشمنان، کوتاه آمدن از آرمان‌ها و سازش با دشمن را نداریم.

 

سردار نقدی با اشاره به اینکه امروز سرمایه‌گذار دولت‌ها نیستند، بیان داشت: امروز سرمایه‌های آمریکایی‌ها به سمت چین سرازیر شده چون آنجا سود دارد اگر توانستید اقتصاد را سود‌آور کنید سرمایه به سمت شما می‌آید اگر نشد با عوض کردن سیاست خارجی نمی‌توانید به هدف مورد نظر دست یابید.

 

وی افزود: سرمایه جایی می‌رود که دولت با صلابت مقابل قاچاق را بگیرد و اجازه ندهد با واردارت کالاهای قاچاق صنعت و کشاورزی داخلی ورشکسته شود.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: اگر ما مدیریت اقتصادی کشور را درست کردیم در ابتدا همین نقدینگی داخل کشور به سمت سرمایه‌گذاری می رود اگر این مساله را حل نکردیم با رفع تحریم نیز موفق نمی‌شویم.

 

سردار نقدی افزود: امروز بسیاری از تولیدات و صنایع به این دلیل تعطیل شدند که نتوانسیتم آنها را فعال کرده و سرمایه‌گذاری کنیم بهتر است به جای جذب سرمایه‌های جدید سرمایه‌های راکد را راه اندازی کنیم.

 

وی گفت: هر قدر مذاکره کرده و امتیاز دهیم نهایت لطف آنها به ما این است که در سال حدود 2 یا 3 میلیاد دلار در کشور ما سرمایه‌گذاری کنند  آیا می‌ارزد که به خاطر این مبلغ اندک از سرمایه‌گذاری؛ سیاست خارجی خود را عوض کنیم.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین ابراز کرد: پیش از آنکه موانع سرمایه‌گذاری داخلی حل شود روی آوردن به سرمایه‌گذاری خارجی سراب است.

 

 سردار نقدی عنوان کرد: در اقتصاد مقاومتی، باید اقتصاد دانش بنیان شود زیرا بیشترین ارزش افزوده را دارد، اقتصاد مقاومتی به پیشرفت علمی اولویت داده و سبب پیشرفت در صنعت و فن‌آوری می‌شود اما اقتصاد عاریتی دغدغه رشد دانش ندارد دانشگاه را جولانگاه دعواهای سیاسی می‌کند.

 

وی افزود: اقتصاد مقاومتی به عدالت اجتماعی توجه دارد و می‌گوید باید از همه طبقات مردم رفع محرومیت شده و بین طبقات اجتماعی فاصله کاهش یابد و رشد اقتصادی همراه با عدالت باشد در حالیکه اقتصاد عاریتی توسعه را مقدم بر عدالت دانسته و بعد عدالت را بعد از توسعه قرار داده است.

 

  رییس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: اقصتاد مقاومتی همه کالاهای اساسی را خود تولید کرده، ایجاد امنیت غذایی، مدیریت مصرف و پرهیز از اسراف و تبذیر، حمایت از صادرات دارد اما اقتصاد عاریتی وابستگی به خارج در کالاهای اساسی را داشته به بهانه کمبود آب در کشور سیاست نکاشت، اشرافی‌گری و رفاه‌طلبی را ترویج می‌کند و باور رقابت در بازار جهانی را ندارد.

 

سردار نقدی گفت: هر چه جریان سازش‌کارانه بیشتر تقویت شود قیمت نفت پایین می‌رود و هر چه درباره مقاومت صحبت بیشتر می‌شود قیمت نفت بالا می‌رود، این سراب است که با تغییر سیاست خارجی بخواهیم به پیشرفت اقتصادی برسیم قبلا که تفاهم نشده بود هر دو یا سه ماه یک بار ما را تهدید نظامی می‌کردند الان هر روز تهدید می‌کنند وعده‌های توخالی غرب سرابی بیشتر نیست.

 

وی با اشاره به برخی مطالبات اظهار داشت: دولت به جای وابسته کردن مردم به خارج با اعتماد به ملت ایران زمینه سود‌آوری و جذب سرمایه را ایجاد کند، روند رشد علمی کشور را به گذشته برگرداند، عدالت اجتماعی را برقرار کرده و اجازه ندهد منافع عمومی صرف خانواده‌های خاص شود، با مدیریت عرصه اقتصاد و شبکه عرضه محصولات شرایط حصول سود به بخش تولید را تضمین کند.

 

سردار نقدی افزود: دولت برای امنیت غذایی در کالاهای اساسی کشور در زمینه، تقویت روابط با کشورهای اسلامی همسایه برای راه افتادن چرخ تولید صنایع راکد کشور، اصلاح الگوی مصرف، بومی سازی صنایع بزرگ کشور مانند صنعت نفت یا خودروسازی تلاش کند و با مفسدان اقتصادی مقابله کند./807/پ201/ش

ارسال نظرات