۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۲۸۲۳۵۸
آیت الله خاتمی:

هرکس از خط ولایت زاویه بگیرد از چشم مردم خواهد افتاد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران گفت: افراد هراندازه که به خط ولایت نزدیک باشند از جانب مردم محبوبتر هستند و هرکس از خط ولایت زاویه بگیرد از چشم مردم خواهد افتاد.
آيت الله سيد احمد خاتمي

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، آیت الله سید احمد خاتمی، جمعه شب در جمع زائرین حرم مطهر حضرت شاه چراغ (ع) تاکید کرد: امروز محبت عطرت گره خورده با هویت ایرانی است و اگر کسی بخواهد ایران را تحلیل کند، منهای محبت عطرت، تحلیلی نادرست خواهد بود.

وی ادامه داد: محبت به اهل بیت هنجاری فرامذهبی و فرااسلامی است، زیرا جهان غیر اسلام نیز به حضرت علی(ع) توجه دارند و باید توجه داشته باشیم محبت عطرت، صراط مستقیم است.

امام جمعه موقت تهران افزود: محبت عطرت یک زمینه دارد و دامنه آن ارادت به امامزادگان است، چراکه امامزادگان ستارگان درخشان خورشید امامت هستند که خوشبختانه فارس و شیراز این افتخار بزرگ را در خود جای داده است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه لقب سومین حرم اهل بیت(ع) به شیراز مدال افتخار است، گفت: مدالی که مقام معظم رهبری به شیراز داده اند، حق مردم این شهر به پاس قرنها محبت مردم به اهل بیت(ع) است و این لقب بزرگترین افتخار فارس و شیراز است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: این انتصاب در درجه اول یک افتخار است و باید حریم این انتصاب حفظ شود و به مباحث آن نیز توجه شود، چراکه نامگذاری سومین حرم اهل بیت (ع) یک تشریفات نیست، بلکه هدفمند بوده که این تراز دین و تدین، وفاداری به مکتب و توجه به امامزادگان و وفاداری به دین و ارزشها را با آن می سنجند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه مجاوران امامزادگان وظایف مهمی بر عهده دارند، گفت: این امامزادگان برای دین جان خود را هدیه کرده اند، بنابراین مجاورین آنها نیز باید توجه ویژه و خاص به مباحث دینی داشته باشند.

وی یادآور شد: شیراز بیش از جاهای دیگر باید علمدار دین باشد و چهره شیراز باید نمونه عشق به دین باشد که این مهم نشان از تشکر است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مجاوران حرم های اهل بیت (ع) در عرصه های مختلف نیز باید نقش داشته باشند که در این میان در عرصه اجتماعی باید در خط مقدم امانت داری، رعایت حال همسایه و مهربانی با مسلمانان باشد.

آیت الله خاتمی افزود: مجاوران حرم های اهل بیت(ع) در عرصه سیاسی باید بیش از دیگران ولایت مدار باشند زیرا ولایت مداری در ژن امامزادگان بوده است و مجاوران حرم اهل بیت(ع) باید نشان افتخار ولایت مداری را حفظ کنند که خوشبختانه شیراز و فارس در عشق و علاقه به ولایت کم نداشته و نخواهد داشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ولی فقیه ما یک رهبر سیاسی تنها نیست، بلکه جانشین امام زمان (عج) بوده و عشق ما نیز از همین است. بنابراین این ابراز ارادت ریشه دار است.

وی یادآور شد: فتنه گران در سال 88 می خواستند با این عشق مقابله کنند که حتی مقام معظم رهبری نیز در خطبه های نماز جمعه همان روزها از آنها خواست از اردوکشی خیابانی خودداری کنند و با روشهای قانونی مباحث خود را مطرح سازند، چرا که اردوکشی خیابانی آب به آسیاب دشمنان ریختن است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آنان به خیابان ریختند که حریم ها را بشکنند اما خود شکستند چرا که مردم ارادت خود به ولایت را همواره نشان دادند و بیان کردند که همیشه به سمت ولایت نزدیک هستند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری تاکید کرد: هراندازه که به خط ولایت نزدیک باشند از جانب مردم محبوبتر هستند و هرکس از خط ولایت زاویه بگیرد از چشم مردم خواهد افتاد.

آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اقدامات شیطنت آمیز امریکا هیچگاه از خاطر ملت پاک نمی شود، گفت: اختلاف ما با امریکا 180 درجه است. مقام معظم رهبری اجازه گفتگو با امریکا را فقط برای مذاکرات هسته ای صادر کرده اند، نه در مباحث دیگر، چراکه امریکا نه تنها آدم نشده بلکه 37 برابر بدتر از زمان پیروزی انقلاب شده است.

وی یادآور شد: امروز مقام معظم رهبری در قله برائت از آمریکا قرار دارد و به‌طور حتم شیطنت‌ها و نقشه‌های آنان هیچ‌گاه تمامی نخواهد داشت./919/د101/ج

ارسال نظرات