۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۸۲۴۲۰
معاون فرهنگی اوقاف فارس خبر داد؛

مشارکت گسترده مردم فارس در چهارمین دوره طرح ملی حفظ قرآن

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس از ثبت نام ۲۱ هزار و ۳۷ نفر در چهارمین دوره طرح ملی حفظ قرآن کریم از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد.
معاون فرهنگي اجتماعي اداره کل اوقاف و امور خيريه استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام سیدمیثم حسینی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری چهارمین دوره طرح ملی حفظ قرآن کریم در این سازمان گفت: به‌منظور تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور این سازمان موظف به تربیت حافظان قرآن کریم شد.

وی افزود: در این راستا چشم‌انداز 5 ساله‌ای در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تشکیل شد که طی آن بنا شد ظرف 5 سال، این سازمان یک میلیون حافظ قرآن کریم را در کشور تربیت کند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه سازمان اوقاف برای تحقق این چشم‌انداز هر ساله سهمیه‌ای را برای استان‌های مختلف تعیین می‌کند، افزود: طرح ملی حفظ قرآن کریم در این سازمان به‌منظور تحقق چشم‌انداز مذکور راه‌اندازی شد که هر ساله هر استان موظف به تکمیل سهمیه خود است.

معاون فرهنگی اوقاف فارس با یادآوری اینکه طرح ملی حفظ قرآن کریم از ابتدای هر سال تا پایان آن برگزار می‌شود، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 21 هزار و 37 نفر در این طرح در استان فارس ثبت نام کرده‌اند ضمن اینکه سهمیه امسال ما برای این طرح 22 هزار نفر مشخص شده است.

وی با بیان اینکه تنها در شهرستان زرین‌دشت، لامرد و سپیدان سهمیه ابلاغی به صورت کامل تکمیل نشده است، افزود: شهرستان‌های استهبان، جهرم و قیر نیز 3 شهرستانی هستند که در همان ابتدای سال سهمیه خود را تکمیل کردند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه به‌منظور اجرای این طرح همچنین دوره‌های تربیت حفظ قرآن کریم نیز در این سازمان برگزار می‌شود، گفت: هر ساله تعدادی از مربیان استان فارس جهت شرکت در دوره‌های تخصصی به قم اعزام می‌شوند که بحمد الهی استان فارس در بحث این اعزام‌ها رتبه نخست کشور را داراست.

معاون فرهنگی اوقاف فارس در ادامه با اشاره به برگزاری 30 همایش بزرگداشت امامزادگان در کل استان تصریح کرد: نخستین همایش بزرگداشت امامزادگان احمد و جعفر (ع) شهرستان آباده ‌به صورت ویژه ‌روز پنج‌شنبه 29 مردادماه بعد از نماز مغرب و عشا در آستان مقدس امامزادگان احمد و جعفر (ع) شهر بهمن آباده برگزار شد./919/پ203/ب

ارسال نظرات