۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۸۲۴۲۶
رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت:

دهه کرامت فرصتی برای احیای فرهنگ شادمانی در جامعه با محوریت اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت با بیان این که دهه کرامت فرصتی برای احیای فرهنگ شادمانی در جامعه با محوریت اهل بیت(ع) است، گفت: با تبیین معارف ائمه معصوم(ع) بین جوانان می توان دسیسه های فرهنگی دشمن را خنثی کرد.
دهه کرامت رضوي

حجت‌الاسلام محمد جواد گراوند، رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: دهه کرامت، فرصتی برای احیای فرهنگ شادمانی با محوریت اهل بیت(ع) در جامعه است.

 

وی با اشاره به این که نتیجه شادی پذیرفته شده در اسلام عبادت، کمال و انگیزه بیشتر برای حرکت به سوی تعالی است، خاطر نشان کرد: اگر جشن های مذهبی به ویژه جشن های اعیاد و موالید در هیأت مذهبی بتواند تفکر شیعی و تعالیم زندگی ساز ائمه اطهار(ع) را برای مردم تبیین کند، بهترین نوع شادی را در جامعه تزریق می کند و آثار ماندگار دارد.

 

حجت الاسلام گراوند با بیان این که دهه کرامت بهترین فرصت در جهت تبیین فرهنگ رضوی در جامعه و آشنایی با معارف اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: این ایام ابزاری برای ارادت به خاندان وحی است.

 

وی در ادامه تأکید کرد: در این ایام با اجرای برنامه های مفید و اثر گذار باید بتوانیم زمینه رشد فردی و اجتماعی را در جامعه فراهم کنیم.

 

رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت با اشاره به شعار دهه کرامت با محوریت «ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)؛ با همدلی و همزبانی» گفت: با همکاری هیأت مذهبی و با استفاده از ظرفیت دستگاه های فرهنگی باید در جهت تحقق این شعار تلاش کنیم.

 

وی دهه کرامت را یادآور بسیاری از مطالب عالی، مفاهیم بلند، سازنده و ارزشمند بیان کرد و اظهار داشت: تمام مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی می ‌شوند.

 

حجت الاسلام گراوند با اشاره به آغاز دهه کرامت با ولادت حضرت معصومه(ع) و پایان آن با ولادت امام رضا(ع) تصریح کرد: این ایام یادآور خوبی‌ها و جمال انسانی است.

 

وی حرم حضرت معصومه(ع) و امام رضا(ع) را کانون دعا، قرآن و نیایش بیان کرد و گفت: در این ایام با شناخت معارف ائمه معصوم به ویژه امام رضا(ع) باید زمینه هوشیاری جوانان از تهاجم فرهنگی غرب را فراهم کنیم.

 

رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت تداوم برنامه های فرهنگی را عاملی مهم در جهت اثرگذاری بین جوانان بیان کرد و اظهار داشت: تعامل نهادهای فرهنگی در این زمینه بسیار اثرگذار است.

 

وی یادآور شد: آذین بندی معابر، میادین شهر و روستاها، برگزاری نمایشگاه عکس رضوی، مراسم شبی با قرآن، مسابقات فرهنگی، مسابقه کتابخوانی و برگزاری جشن های مختلف در مساجد وحسینیه ها از جمله برنامه های هیأت مذهبی و تشکل های دینی شهرستان کوهدشت در دهه کرامت است. /9459/ت302/ب4

ارسال نظرات