۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۸۲۴۴۴
همزمان با نخستین روز هفته دولت صورت می گیرد؛

تجدید میثاق مدیران و مسؤولان استان چهارمحال و بختیاری با شهدا

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با نخستین روز هفته دولت، مدیران و رؤسای دستگاه های اجرایی این استان با حضور در گلزار شهدای شهرکرد با آرمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق می کنند.
قدرت الله رييسي، مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران چهارمحال و بختياري

قدرت الله رییسی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، به در پیش بودن هفته دولت اشاره کرد و با بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، افزود: مقام شهید و شهادت در راه باری تعالی به اندازه ای رفیع است که بشر از درک آن عاجز بوده و حتی تصور این مقام و قرب الی الله نیز برای انسان معمولی دشوار است.

 

وی با بیان این که شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس هشت ساله با بذل جان خود سبب قوام و تحکیم دین اسلام در این سرزمین شدند، اظهار داشت: شهیدان این راه سخت اما پرافتخار را با هدف قرب و رضایت الهی برگزیده و در این راه نیز از همه هستی خود گذشتند.

 

رییسی شهیدان مظلوم رجایی و باهنر را از انسان های مؤمن، معتقد و متعهد به آموزه های اسلامی دانست و گفت: برخی از اقدامات و ویژگی های این دو شهید بزرگوار سبب شده تا افزون بر کسب رضایت الهی و ثواب اخروی، برای همیشه تاریخ در اذهان مردم ایران ماندگار شوند.

 

وی ویژگی های شاخص و عامل ماندگاری این دو شهید را ولایت مداری عملی و خدمت بی منت به مردم عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر نیز باید مسؤولان نظام اسلامی به پیروی از این دو شهید، ولایت مداری و خدمت بی منت به مردم را پیشه خود کنند تا افزون بر جلب رضایت خداوند و قرب الی الله، خلق الله را نیز از خود خشنود کنند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری همایش ها و یادواره شهدا پرداخت و با بیان این که نباید این مراسم ها جنبه تبلیغاتی و رفع تکلیف پیدا کنند، افزود: باید در خلال برگزاری همایش ها و یادواره های شهدا، ویژگی‌های نیک شهیدان را به عنوان الگوهایی برای نسل جوان و نوجوان جامعه معرفی کنیم.

 

این مقام مسؤول واکاوی دلایل رشد و تربیت انسان های شاخصی چون شهیدان رجایی و باهنر را یکی از کارکردهای برگزاری یادواره های شهدا دانست و گفت: اگر الگوهای مناسب جامعه اسلامی شناسایی و به درستی به نسل های جدید معرفی شوند، نسل آینده نظام جمهوری اسلامی در برابر دشمنان کاملا بیمه خواهد بود.

 

وی همچنین به مهم ترین فعالیت های این اداره کل همزمان با آغاز هفته دولت اشاره کرد و با بیان این که  تجدید میثاق مدیران استان چهارمحال و بختیاری با شهدا در نخستین روز هفته دولت صورت می گیرد، گفت: همزمان با هفته دولت، مدیران و رؤسای دستگاه های اجرایی این استان با حضور در گلزار شهدای شهرکرد با آرمان های شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق می کنند.

 

رییسی خاطرنشان کرد: این مراسم که با دهه کرامت تقارن پیدا کرده است با حضور خادمان حرم امام رضا(ع) رنگ و بوی دیگری پیدا خواهد کرد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این مراسم روز دوشنبه دوم شهریور 94 همزمان با آغاز هفته دولت، رأس ساعت 7 صبح در گلزار شهدای شهرکرد برگزار خواهد شد./9457/ت302/ح

ارسال نظرات