۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۲۸۲۴۵۱
امام جمعه محمودآباد:

مساجد کانون تحکیم ارزش های انقلابی و پایگاهی برای تبلیغ و تربیت دینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمودآباد از مساجد به عنوان کانونی پرشور، حرکت آفرین و الهام بخش در جهت ترویج تعالیم والای دینی و تحکیم ارزش های انقلابی یاد کرد و گفت: مسجد به عنوان پایگاه مهمی برای تبلیغ و تربیت دینی است.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داود موسوی، امام جمعه محمودآباد امروز در جمع فعالان فرهنگی مذهبی مساجد و بقاع متبرکه محمودآباد با بیان این که در آغاز نهضت اسلامی یکی از سنگ بناهای بزرگ پیامبر گرامی اسلام ایجاد مسجد بوده است، گفت: مسجد به عنوان پایگاه مهمی برای تبلیغ و تربیت دینی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: در دین مبین اسلام مسجد مرکز امور حکومت بوده که همواره نقش های ارزشمندی داشته است که باید از ظرفیت های آن به درستی استفاده شود.

 

وی با بیان این که بهره گیری از ظرفیت‌های مسجد جامعه را در مسیر تعالی قرار می‌دهد، تصریح کرد: با گسترش ابعاد دین مبین اسلام امروز مسجد به عنوان کانونی برای اجتماعات بزرگ اتحاد اسلامی و آگاهی از مسائل دینی و دنیایی مردم است.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که در انقلاب اسلامی مسجد دارای محوری‌ترین نقش در بسیج نیروها بوده است، گفت: این مکان مقدس توانسته است در دامن زدن به شور و تداوم انقلاب و حفظ چهارچوب های نظام اسلامی اثرگذاری شایسته ای داشته باشد.

 

امام جمعه محمودآباد ادامه داد: مسجد کانونی پرشور، حرکت آفرین و الهام بخش و پایگاهی برای مؤمنان است که بهره گیری از ظرفیت های ارزشمند آن عاملی والا در راستای ترویج تعالیم والای دینی و تحکیم ارزش های انقلابی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آحاد مردم، خواص جامعه و علمای بزرگوار نقشی مهم در راستای بهره گیری از نقش گرانقدر مساجد دارند، گفت: باید از هرگونه تضعیف نقش مسجد و کم شدن جاذبه های آن با جدیت ممانعت و تمام امور اصلاحی و انسان ساز و تضمین نشاط دینی، فرهنگی و اجتماعی از این مکان مقدس به محوریت مسجد شکل گیرد.

 

وی با اشاره به این که بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری عامل اقتدار نظام اسلامی است، بیان داشت: باید تلاش های ارزشمندی در راستای تحقق رهنمودها و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت گیرد که برکات و ثمرات بسیاری دارد.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که حیات و زندگی معنایی و درونی یک ملت به بقای فرهنگی و اعتقادات و باورهای مردم آن بستگی دارد، تصریح کرد: فرهنگ ناب تشییع اهل بیت(ع) و نوادگان آن حضرت همواره الهام بخش،  آرامش آفرین و امید دهنده بوده است.

 

امام جمعه محمودآباد با تاکید بر این که مساجد امروز کانون جهت گیری های مثبت فرهنگی و تشکیل دهنده آلام تلاطم درونی ملت است، گفت: خستگی زندگی امروزی پرفراز و نشیب باید در ساحلی به آرام درونی برسد که این ساحل آرام بخش از مسیر دین و حقیقت می گذرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: تربیت یافتگان مکتب اهل بیت(ع) به خصوص امامزادگان واجب التعظیم از مصادیق این شکوفایی معنوی و درونی هستند.

 

وی با بیان این که متولیان بقاع متبرکه باید با برنامه ریزی درست و پرهیز از اقدامات روبنایی تلاش های شایسته ای برای پاسخگویی به نیاز واقعی جامعه صورت دهند، گفت: تلاش های ارزشمندی صورت گیرد تا خیرات مردم در مسیر صحیح تقویت باورهای دینی استفاده شود./950/پ202/ح

ارسال نظرات