۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۲۸۲۵۰۶
مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی:

ترویح فرهنگ قرآنی عامل ایجاد وحدت و همدلی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با بیان این‌که فرهنگ قرآنی و ایجاد وحدت و همدلی بین اقشار مختلف مردم بسیار با اهمیت است، گفت: فرهنگ قرآن کریم همواره در کشورمان از جایگاه ارزشمندی برخوردار بوده است و عمل به این آموزه ها بود که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.
کتاب قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از تبریز، قاریان و عوامل برنامه تلویزیونی «شکّرشکنان» در مجتمع عبادی فرهنگی بلال صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

سیدمحسن لطیفی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی امروز در این مراسم برضرورت توسعه فعالیت های قرآنی و انس آحاد جامعه با قرآن تأکید کرد و گفت: صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه به ویژه در میان جوانان استان برنامه های مناسبی در نظر دارد و برنامه "شکّرشکنان" توانست این راه را برای برنامه سازی قرآنی به سبک جدید در بین برنامه های سازمان صدا و سیما هموار کند.


وی با بیان این‌که قرائت قرآن مقدمه‌ای برای ترویج آموزه های آن در جامعه است، گفت: ترویج فرهنگ قرآنی و ایجاد وحدت و همدلی بین اقشار مختلف مردم بسیار با اهمیت است، فرهنگ قرآن کریم همواره در کشورمان از جایگاه ارزشمندی برخوردار بوده است، عمل به این آموزه ها بود که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.


مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که تهیه و پخش چنین برنامه هایی مختص ماه مبارک رمضان نخواهد بود، تصریح کرد: سعی خواهیم کرد در طول سال برنامه هایی در راستای نشر و ترویج فرهنگ قرآن تهیه و پخش کنیم.


محسن احمدی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان نیز در سخنانی از رویکرد جدید صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در برنامه سازی قرآنی تشکر کرد و اظهار داشت: آحاد جامعه باید در عمل به قرآن از یکدیگر سبقت بگیرند، چراکه خدمت در سنگر معارف قرآنی و ترویج فرهنگ نشر آن بر همه ضرورت دارد.


وی با تأکید بر این‌که درک مفاهیم و حرکت در مسیر قرآن، هدایت، سربلندی و شکوفایی جامعه را به ‌دنبال خواهد داشت، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می کنم برنامه «شکّرشکنان» و برنامه هایی از این دست در قالب لوح فشرده در سطح کلان و ویژه طیف های مختلف جامعه انتشار پیدا کند.


همچنین مهدی نعلبندی، مشاور مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، گفت: اگر همراهی اساتید و فرهیختگان قرآنی استان نبود، برنامه «شکّر شکنان» شکل نمی گرفت و این برنامه نمود همدلی هنرمندان صدا و سیما و اساتید قرآنی استان است.


گفتنی است، در پایان این مراسم ضمن تجلیل از قاریان برجسته همکار با برنامه «شکّرشکنان» و عوامل این برنامه، از استاد پیشکسوت قرآن  استاد حاج سعید مظفرین تجلیل و اعلام شد تهیه و تولید سری دوم برنامه شکّرکنان به زودی آغاز می شود./935/پ202/ح

ارسال نظرات