۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۲۸۲۵۲۸
حجت الاسلام دهقان:

سیمای مؤمنان در قرآن خطوط قرمز سبک زندگی اسلامی را ترسیم کرده است

خبرگزاری رسا ـ نویسنده تفسیر نسیم رحمت با اشاره به آیات 9 تا 22 سوره دهر این سوره را برگ زرینی از حقانیت ولایت اهل‌بیت(ع) دانست و گفت: سیمای مؤمنان در قرآن کریم ترسیم ‌کننده الگوی سبک زندگی اسلامی است.
حجت الاسلام اکبر دهقان
حجت‌الاسلام اکبر دهقان، در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا، با اشاره به برخی از پیام‌های قرآنی درباره سبک زندگی اسلامی، عنوان کرد: مؤمن چهل نشانه دارد که در آیه قرآن در بیان یکی از نشانه‌ها چنین می‌فرماید« إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ إِذَا ذُکِرَ اللّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَإِذَا تُلِیَتْ عَلَیْهِمْ آیَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِیمَانًا وَعَلَى رَبِّهِمْ یَتَوَکَّلُونَ».

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به ترجمه ظاهری این آیه که می‌فرماید«جز این نیست که مؤمنان کسانی‌اند که چون خدا یاد شود دل‌هایشان ترسان گردد از عظمت یا عقوبت او و چون آیات او بر آنان خوانده شود بر ایمانشان بیفزاید و بر پروردگارشان توکّل کنند»، گفت: ایمان مؤمن در زمان تلاوت قرآن زیاد می‌شود.

 
نویسنده تفسیر نسیم رحمت با اشاره به آیه‌ای از سوره احزاب که می‌فرماید«وَ لَمّا رَأَى المُؤمِنونَ الأَحزابَ قالوا هذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَ رَسولُهُ وَ ما زادَهُم إِلّا إیمانًا وَ تَسلیمًا»، عنوان کرد: در آیه قبل تقویت ایمان با تلاوت قرآن بیان‌شده است و نکته حائز اهمیت در این است که در جنگ صرف ایمان کافی نیست بلکه تسلیم در مقابل ذات احدیت در کنار ایمان شرط شده است.
 
حجت‌الاسلام دهقان با اشاره به نکات برجسته تفسیر نسیم رحمت، عنوان کرد: در تمسک به عروة‌الوثقی چهار امر لازم است که طاغوت، ایمان به خدا، تسلیم در برابر مقدرات الهی و دوم احسان و کمک به محرومین از این چهار شرط است.
 
وی ادامه داد: در دو شرط دوم یعنی تسلیم در برابر مقدرات الهی و دوم احسان و کمک به محرومین می‌توان به جرأت گفت که خیلی از بندگان ضعیف عمل می‌کنند و باید دقت داشت که برای تمسک به عروة‌الوثقی این دو شرط نیز لازم است.
 
استاد حوزه علمیه با اشاره به 9 تا 22 سوره دهر که ویژگی مؤمنان را بیان می‌کند، گفت: این سوره یک سند مستقل و برگ زرین در اثبات ولایت اهل‌بیت(ع) است./921/ت302/ف
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
موسسه صحیفه سجادیه
Iran, Islamic Republic of
۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸
بسم الله الرحمن الرحیم -کتاب تفسیر نسیم رحمت حاصل تقریرات دروس آیت الله سید جواد خامنه ای و شهید آیت الله محمد علی لطفیان سرگزی است . تامولود حاضر لباس نشر به خود ببیند اساتیدی کم و زیاد دلسوزانه برآن مادری کرده اند
حضرات آیات :حائری شیرازی- عباس لطفیان سرگزی -محمد مومن قمی -محمد رضا آدینه وند لرستانی -مهدی قاضی خرم آبادی -محمد علی تسخیری و حجج اسلام -روح الله حسینیان-محسن قرائتی -قاسم سلیمانی کرمانی و دکتر محمود لطفیان سرگزی مشاور معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها
از مساعدت . همکاری و اظهارنظرهای مفید و راهگشای شما در گرد آوری و تدوین این کتاب کمال تشکر و قدر دانی را دارم
حوزه علمیه قم -اکبر دهقان -رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی صحیفه سجادیه و رساله حقوقیه
0
0