۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۲۸۲۵۳۱
آیت الله فقیهی:

دولتمردان مراقب باشند که در کنار تعامل استقلال نظام از بین نرود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مسؤولان اگر می خواهند با غرب تعامل انجام دهند باید مراقب باشند که این تعامل سبب نشود که ابر قدرت ها هوس کنند تا از نظر فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و قضایی نفوذ کنند؛ اصل انقلاب اسلامی ایران برای استقلال کشور است.
آيت الله محسن فقيهي

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در جمع صاحب نظران و مهمانان مجمع جهانی اهل بیت(ع) و هشدار ایشان نسبت به نفوذ آمر یکا در کشور گفت: یکی از شعارهای اصلی جمهوری اسلامی مسأله استقلال و آزادی است.


وی افزود: استقلال دارای ابعاد گوناگونی همانند استقلال فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است، ابعاد گوناگون استقلال باید در جمهوری اسلامی ایران تحقق پیدا کند؛ قبل از انقلاب نیز همین مسأله مطرح شده بود، انقلاب اسلامی ایران و فرمایشات امام راحل این بود که استقلال ایران باید حفظ شود.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: مرحوم امام(ره) در زمان شاه به جهت این که ایران با آمریکا قرار دادی بسته بود که به موجب آن هر آمریکایی در ایران جرمی را مرتکب شود باید ایران آن شخص را تحویل آمریکا دهد و خود نمی تواند آن شخص را مجازات کند، یک سخنرانی داشتند وفرمودند اگر یک مرجع تقلید شما را یک نفر آمریکایی زیر ماشین بگیرد و کشته شود شما حق ندارید آن آمریکایی را زندان و مجازات کنید.


وی ادامه داد: استقلال دارای ابعاد گوناگونی است که از جمله آن استقلال قضایی، فرهنگی و سیاسی است، یک آمریکا در ایران به دلیل جرمی که داشته زندان شده و به صورت مرتب رییس جمهور آمریکا و مقامات آمریکایی در این باره سخن می گویند و معتقدند که نباید مجرم آمریکایی در ایران محاکمه و مجازات شود.


آیت الله فقیهی با بیان این که ابعاد گوناگون استقلال باید مستحکم شود، ابراز داشت: دولت محترم با این توافق، سیاست و تعاملی با دنیا دارد و سیاست خوبی نیز به شمار می رود اما دولتمردان، مسؤولان و مردم باید توجه داشته باشند که درکنار این تعامل استقلال کامل نظام از بین نرود.


وی عنوان کرد: این هشدار همیشه باید مورد توجه مسؤولان کشور باشد، مسؤولان اگر می خواهند تعامل انجام دهند باید مراقب باشند که این تعامل سبب نشود که ابر قدرت ها هوس کنند تا از نظر فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و قضایی نفوذ کنند؛ اصل انقلاب اسلامی ایران برای استقلال کشور است./1323/ت302/ش

ارسال نظرات