۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۲۸۲۶۱۸
استاندار قم در نشست خبری مطرح کرد؛

افتتاح 221 پروژه با اعتبار 340 میلیارد تومان همزمان با هفته دولت در قم

خبرگزاری رسا ـ استاندار با بیان این که ارتباط دولت و مرجعیت مستمر و همیشگی است، گفت: دغدغه اصلی مراجع تقلید قم خدمات‌رسانی بهینه و مناسب به مردم شهر مقدس بوده است و استانداری در همین راستا از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.
سيدمهدي صادقي، استاندار قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مهدی صادقی، استاندار قم، صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته که دولت در استانداری قم برگزار شد، ضمن تبرک دهه کرامت گفت: ترویج سیره و فرهنگ اهل‌بیت(ع) و در رأس آن فرهنگ رضوی و فاطمی، هدف بزرگ و فلسفه اصلی دهه کرامت است که امیدوارم با استفاده از ظرفیت‌های و ابزارهای مؤثر فرهنگی و هنری به اهداف این دهه برسیم.



صادقی هفته دولت را فرصت ارزنده‌ای برای انعکاس خدمات و دستاوردهای دولت دانست و گفت: دولت یازدهم در دو سال گذشته فعالیت‌های گسترده‌ای برای رفع مشکلات و معضلات داخلی و خارجی انجام داده است.


استاندار قم ابراز کرد: نگاه منصفانه و واقع‌بینانه به عملکرد دو ساله دولت یازدهم، گویای توفیقات ارزنده‌ای است که در سایه همدلی و همکاری مسؤولان به دست آمده است.



وی توافق هسته‌ای را برای از بین بردن تحریم‌های ظالمانه دانست و افزود: دولت روحانی در عرصه سیاست خارجی دارای موفقیت‌های مناسبی بوده است و به ثمر نشستن مذاکرات هسته‌ای و حضور فعال در عرصه دیپلماسی و بین المللی و منطقه‌ای از دستاوردهای این دولت است.

 

استاندار قم عنوان کرد: پشتیبانی و حمایت‌های مقام معظم رهبری و همراهی و اعتماد ملت دو سرمایه ارزشمند دولت یازدهم است و دولت با پایبندی به تعهدات خود در قبال مردم قدردان این سرمایه عظیم است.


صادقی با بیان این که در نظام جمهور اسلامی ایران مردم در صدر امور هستند، ابراز داشت: ما مسؤولان نیز با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تأکیدات رییس‌جمهور، خدمتگزار مردم هستیم تا اعتماد مردم به دولتمردان برای خدمات در شان این مردم افزایش یابد.


وی در ادامه سخنانش، به برنامه‌های گرامیداشت هفته دولت در سطح ملی و استانی اشاره کرد و افزود: در سطح ملی اهداف ویژگی‌های خاصی برای برنامه هفته دولت در نظر گرفته شده است که تزریق روحیه امید و نشاط در جامعه، افزایش اعتماد مردم به دولت از طریق پاسخگویی در برابر انتظارات و مطالبات مردم با رویکرد اجتماعی، جامعه محور و تعاملی با شعار «دولت تدبیر و امید؛ همدل مردم» از جمله این اهداف است.


صادقی به برنامه‌های هفته دولت در سطح استان قم اشاره کرد و گفت: در این استان به مناسبت هفته دولت 221 پروژه عمرانی با اعتباری بیش از 340 میلیارد تومان در زمینه‌های مختلف زیر بنایی عمران شهری و روستایی، خدمات گردشگری؛ بهداشت، درمان، آموزش ورزش افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

 

استاندار قم با بیان اینکه خود را در برابر انتقاد موظف به پاسخگویی دانست و اظهار کرد: مشکلات و معضلاتی که استان قم دارد، این شهر به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و پایگاه مهم تشیع باید از شرایطی که در آن قرار دارد ارتقا یابد و به شأن و جایگاه اصلی خودش برسد.

 

وی در ادامه سخنانش به مشکلات و معضلات استان قم اشاره کرد و گفت: مشکل آب در سطح استان در شرایط نیمه بحرانی قرار داده و اگر طرح‌های الگوی مصرف و حفظ منابع آبی را اصلاح نکنیم، در آینده دچار بحران جدی می‌شویم.


صادقی با بیان این که هنر مدیریت استفاده از همه ظرفیت‌ها استانی در راستای اهداف خدمت‌رسانی مردم است، اظهار کرد: روش من استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در استان به ویژه نیروهای باتجربه، متعهد و کاردان صرف‌نظر از نگاه و گرایش‌هایی که هر انسان دارد، معیار ما شایستگی‌ها و توان انجام تعهدات است.



وی با بیان این که تغییرات بی‌دلیل و بدون مطالعه مسؤولان شهری هیچ سودی برای هیچ فردی ندارد، افزود: با دقت، کارشناسی شده و شناختی که از استعدادها و توانمندی‌های مجموعه‌ها دارم، مسؤولان استانی را انتخاب می‌کنم.


استاندار در ادامه سخنانش درباره ارتباط دولت و مرجعیت گفت: این ارتباط مستمر و همیشگی بوده و یکی از تأکیدهای رییس‌جمهور تقویت ارتباط دولت با مرجعیت است.


صادقی تصریح کرد: ریاست جمهوری برای تسهیل این ارتباطات در ابعاد مختلف مشاوری را انتخاب کرد که وظیفه تقویت این ارتباط را دارد.



وی به دیدار اخیر خود با مراجع تقلید اشاره کرد و گفت: دغدغه اصلی مراجع تقلید قم خدمات‌رسانی بهینه و مناسب به مردم شهر مقدس بوده است و استانداری در همین راستا از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.

 

صادقی درباره فرودگاه قم اظهار کرد: فرودگاه قم با مشکلات زیادی مواجه است که این به معنای حل نشدنی بودن مشکلات نیست بلکه با دقت و برنامه‌ریزی همه مشکلات این پروژه در صدد رفع آن‌ها هستیم.



وی درباره انتخاب معاونت سیاسی استانداری قم ابراز داشت: یکی از معاونت‌های حساس شهر قم این معاونت است، فردی که دارای تجربه مناسب و نگاه فراجناحی به امور شهری دارد، باید عهده‌دار این مسؤولیت شود./998/پ202/ج

 

ارسال نظرات