۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۲۸۲۶۲۵
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

عشق و محبت به اهل‌بیت هدایتی از جانب خدا است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: عشق و محبت نسبت به اهل‌بیت(ع) هدایتی از جانب خداوند است که در دل شیعیان قرار می‌دهد.
ابوذر ابراهيمي ترکمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابوذر ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی تکریم بانوان مروج فرهنگ رضوی که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه کرامت گفت: محبت اهل بیت(ع) بسیار عجیب و در این محبت اکسیر بسیار تاثیرگذاری وجود دارد.

 

وی افزود: انسان به میزانی نسبت به خود حب نفس دارد که نسبت به هیچ بدی در وجود متنفر نمی‌شود اما نسبت به بدی دیگران ناراحت می‌شود، این محبت درباره اهل‌بیت(ع) به شکل بارزی خود را نشان داده است، حضرت زینب(ع) با وجود شهادت شهدای کربلا و اسارت خود و همراهانشان در حقیقت چیزی جز زیبایی ندیدند.

 

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: وقتی انسان محبت خدا را در دل داشته باشد گرفتاری و سختی برای او معنا نخواهد داشت زیرا محبت کاری می‌کند که انسان جز خوبی نمی‌بیند.

 

ابراهیمی ترکمان عنوان کرد: زبان عشق و  محبت با زبان گفتگو در حالت عادی متفاوت است داستان ما با امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) از جنس عشق و دل است گاهی ممکن است نتوانیم چیزی بگوییم اما این نگفتن و سکوت از روی محبت است.

 

وی بیان داشت: زبان دل قابل گفتن نیست علما چون برای گفتن حرف دل خود واژه پیدا نکردند به واژه‌های دم‌دستی پناه آورند، آنچه سبب شده علمای بزرگ ما گرد ائمه معصومان(ع)، حضرت معصومه(س) یا امام رضا(ع) جمع شوند همین عشق و محبتی است که نسبت به آنها داشتند.

 

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ابراز کرد: سخن دل در دست ما نیست بلکه هدایتی است که از سوی خداوند صورت می‌گیرد خداوند محبت را در دل انسان قرار می‌دهد، بانوان خادم رضوی بدانند که دل آنها به این سمت خادمی امام رضا(ع) هدایت شده است.

 

ابراهیمی ترکمان بیان داشت: بر اساس روایت علم نوری است که خداوند در قلب هر کس بخواهد قرار می‌دهد، بنابراین این روایت اگر هدایت از ناحیه خداوند نباشد هیچ کدام از ما درباره خدمت به امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) اتفاق نظر را پیدا نمی‌کنیم./807/پ202/ب4

ارسال نظرات