۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۸۲۶۳۱
استاد حوزه علمیه کرمان:

جامعه ایده آل اسلامی به وسیله روحانیت ایجاد می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه کرمان با بیان اینکه در صدر جامعه اسلامی ولی فقیه است و محل تربیت ولی فقیه حوزه های علمیه می باشد، گفت: جامعه ایده آل اسلامی و دینی تنها به وسیله روحانیت ایجاد می شود.
حجت الاسلام والمسلمين حسن نوراللهي استاد حوزه علميه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام حسن نور اللهی، استاد حوزه علمیه کرمان، امروز در افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه محمودیه کرمان، با اشاره به رسالت روحانیان و طلاب در تبلیغ معارف دینی، گفت: بار سنگینی بر عهده روحانیت و طلاب قرار داده شده است و اگر ما با وظیفه خود آشنا نباشیم دچار آسیب های جدی خواهیم شد.

 

وی در ادامه با اشاره به ریشه اصلی آفات و آسیب های طلبگی، افزود: غفلت از هویت طلبگی و به ویژه وظایف روحانیت و اهداف این صنف مهم ترین علت بی رغبتی طلاب به درس و سرگردانی آن ها، بی رضایتی از زندگی و نا امیدی آن ها نسبت به آینده است.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به سایر آسیب ها و آفات طلبگی، تاکید کرد: طلبه هایی که بی نشاط و بی رغبت به تحصیل علم و مسائل عبادی می باشند، بیمار هستند و باید ابتدا خود را درمان کنند و سپس وارد عرصه های پیشرفت تحصیلی و علمی شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: علوم و معارف اهل البیت بشریت را از چنگال ظلمت و تاریکی نجات می دهد و مردم امروز جهان بیش از هر چیزی، تشنه معارف دینی و اسلامی اند.

 

این کارشناس مسائل دینی گفت: کار طلبه سیراب کردن مردم از معارف دینی است و طلبه باید پس از هر کسی مزین به علم و اخلاق باشد.

 

وی با اشاره به شکل نگاه مردم به صنف روحانیت، افزود: متاسفانه روحانیت نتوانسته است چهره صحیح و کاملی از خود در جامعه نشان دهد و مسأله ناراحت کننده تر این است که این دیدگاه ناقص، منفی و بی جا، در برخی از طلاب نیز رسوخ کرده است.

 

استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به ارتباط نزدیک طلاب و حکومت اسلامی، گفت: در صدر جامعه اسلامی ولی فقیه است و محل تربیت ولی فقیه حوزه های علمیه می باشد و جامعه ایده آل اسلامی و دینی تنها به وسیله روحانیت ایجاد می شود.

 

وی با اشاره به مهارت های یک طلبه، گفت: طلبه باید شیوه مباحثه و مطالعه مطلوب را بداند و در همه حالات نکته سنج، ظریف و دقیق به مباحث نگاه کند و مبادا وی مطلبی را بدون یادگیری کامل آن، رها کند.

 

حجت الاسلام نور اللهی در پایان با اشاره به سیر دروس حوزوی، اظهار کرد: ادبیات عرب، لمعه و اصول مقدمه اجتهادند و طلبه باید تمام تلاش خود را در یادگیری و مهارت افزایی در این علوم بکار بگیرد./9704/پ202/ب4

ارسال نظرات